ביטוח משכנתא איפה כדאי לעשות?

ביטוח משכנתא איפה כדאי לעשות?

כל זוג צעיר אשר לקח משכנתא לרכישת דירה, מחויב לעשות ביטוח משכנתא. זה אחד התנאים שהבנק דורש למלא על מנת לקבל ממנו הלוואה לרכישת דירה.

ביטוח משכנתא, מכיל שני חלקים, ביטוח חיים וביטוח נכס. מטרת ביטוח זה הוא להגן על ההלוואה שנותן הבנק. מצד אחד, דרך ביטוח הלווה, כך אם חס וחלילה קורה לו משהו, אז בן או בת הזוג אשר הם המוטבים בביטוח חיים, יוכלו להמשיך ולשלם את המשכנתא. בין אם מדובר במקרה של מוות, מחלה או אובדן כושר עבודה.

מצד שני, ביטוח משכנתא כולל ביטוח נכס שמגן עליו מפני מצב של אסון טבע או כל נזק אחר שנגרם למבנה. במקרה ואכן ייגרם לו נזק יהיה קשה למכור אותו וכך אם המשכנתא לא תשולם עד הסוף, הבנק עלול להפסיד. הפתרון הוא, כאמור, דרך ביטוח משכנתא שכולל ביטוח לנכס.

השאלה שלא מעט זוגות צעירים מתלבטים בה היא, האם לעשות ביטוח משכנתא דרך הבנק או דרך גורם אחר. חשוב לומר, אנחנו לא מחויבים לעשות את הביטוח דרך הבנק, אף על פי שהוא מציע לנו וייתכן שאף ילחץ עלינו לבצע את הביטוח דרכו. אנחנו יכולים לעשות את זה גם דרך חברות פרטיות. השאלה היא, איפה משתלם לנו לעשות את זה וכיצד נדע זאת?

היכן אנחנו יכולים לעשות ביטוח משכנתא?

מלבד הבנקים עצמם, הרי שניתן לעשות ביטוח משכנתא דרך חברות ביטוח, מן הסתם. אנחנו יכולים לפנות אל החברות בהן אנחנו מבוטחים בביטוח חיים או רכב, ולבקש לעשות אצלן ביטוח משכנתא. הרבה יותר משתלם לנו לעשות דרכן, מאחר והן לא בהכרח ידרשו מאיתנו את אותן דרישות שהבנק ידרוש וכן התנאים יהיו הרבה יותר נוחים, מאחר והם לא מחויבים לבנק אלא לצרכים שלהם ושלנו.

מה שכן, אנחנו צריכים להבטיח שהביטוח, על שני חלקיו, מתאים למה שהבנק מבקש מאיתנו לעשות. אך הוא לא יוכל לקבל את זה. חשוב לומר, שהבנק הוא זה שאמור להיות מוטב בפוליסות שאנחנו נעשה.

כיצד נדע אצל מי לעשות ביטוח משכנתא?

התשובה מאוד פשוטה, דרך סקר שוק מקיף. כל מה שעלינו לעשות זה לבחון את מה שחברות הביטוח מציעות לנו, ולאחר מכן נוכל להחליט איזה מבין הביטוחים הכי משתלם לנו.

חשוב לזכור, כפי שאנחנו לא מחויבים לבנק כך אנחנו גם לא מחויבים לחברת ביטוח מסוימת או לסוכן ביטוח מסוים.