מהו מנהל עיזבון ומתי נעזרים בו?

מהו מנהל עיזבון ומתי נעזרים בו?

חלוקת רכוש לאחר פטירת מישהו קרוב היא לא פשוטה בעיקר שמדובר במצב רגיש ומורכב, במידה והיורשים יודעים בדיוק מה מגיע לכל אחד והם יכולים לחלק את הרכוש המשותף בניהם ללא מחלוקות וסכסוכים אז הם אינם צריכים מנהל עיזבון. ובכל זאת מתי כן נדרשת התערבותו של מנהל עיזבון? מה תפקידו ואיך זה בא לידי ביטוי בפועל?

קראו מדריך על ניהול עיזבון מאת יצחוק גולדשטיין ושות'

מינוי מנהל עיזבון

ברגע שישנם חילוקי דעות ואי הסכמה בין היורשים פונים אל בית המשפט והוא ממנה מנהל עיזבון חיצוני שאחראי על כל נושא הירושה. במידה והיורשים מסכימים שמנהל עיזבון אכן ימונה לתפקיד ויפקח על חלוקת הירושה הם צריכים להגיש בקשה לרשם לענייני ירושה שבה הם מסכימים למנות מנהל עיזבון ואת שמו. חשוב להבהיר כי גם אותו מנהל עיזבון צריך להביע את הסכמתו לעסוק בנושא המדובר משום שהוא לוקח על עצמו חובות.

וברוב המקרים אישור מינוי מנהל עיזבון עובר ללא תקלות.

מנהל עיזבון קבוע ומנהל עיזבון זמני- מה ההבדל?

כאשר אדם נפטר ניתן לבקש מנהל עיזבון זמני וזה עד לאותו רגע שניתן צו ירושה, מנהל העיזבון הזמני לא מחלק רכוש או נכסים כי עדיין לא יודעים למי לחלק וכיצד.

לעומת מנהל עיזבון קבוע שעליו מוטלת האחראיות לחלק את הנכסים בין היורשים, לאחר שהוא מצבע זאת הוא מסיים את תפקידו כמנהל עיזבון ומגיש בקשה לבית המשפט בה מפורט מה הוא ביצע במהלך עבודתו.

חשוב לציין כי מנהל עיזבון מבקש שכר טרחה ולכן כאשר מחליטים בכל זאת לפנות למנהל עיזבון יש לקחת בחשבון כי הנושא אינו זול ויש להיערך לכך בהתאם.

חלוקת רכוש בין היורשים בסיוע מנהל עיזבון

בצוואה מפורטת חלוקת הרכוש בין היורשים . אבל מה קורה שאין צוואה ? במקרים כאלו הנכסים או הרכוש יחולקו בין היורשים לפי חוק הירושה . ישנם מקרים רבים ומורכבים בנושא חלוקת הרכוש ולכן במצבים כאלו מומלץ להיעזר בשירותיו של מנהל עיזבון בקיא שיידע לתת פתרונות ולהפיק את המקסימום מחלוקת הרכוש המשותפת.

יש לו מעט עלויות ומורדות בנושא חלוקת הירושה וברגעים קשים אלו על מנת לשמור על טיב היחסים בין היורשים וחלוקה שוות ערך בין כולם עדיף לנהל זאת ע"י גורם מקצועי ובקיא בתחום.