שער חשמלי – האם זה הכרחי?

שער חשמלי – האם זה הכרחי?

הדברה בבית חדש

בחניונים רבים כיום, נהוג להתקין שער חשמלי, בין אם מדובר בחניון של מבני מגורים (בתים פרטיים או בנייני דירות) ובין אם מדובר בחניון מסחרי, תעשייתי, ציבורי ואחר. השאלה שעולה היא, האם זה הכרחי. האם באמת יש צורך להתקין שער חשמלי או שאפשר להסתדר בלעדיו.

הסיבה שבמבנים רבים בוחרים להתקין שער חשמלי היא מטעמי ביטחון. שער זה מונע אפשרות של כניסת גורמים לא מורשים ולא מפוקחים לחניון ולאחר מכן למבנה עצמו. במבנים פרטיים, שער חשמלי מאפשר למנוע מצב לפיו גורמים לא מורשים ולא מפוקחים יחנו בחנייה או גרוע מכך, ינסו לגנוב כלי רכב ואף לפרוץ לדירות במבנה. במבנים מסחריים, תעשייתיים וציבוריים, שער חשמלי יכול להרתיע מפגעים שמעוניינים לבצע פיגוע כזה או אחר במקום. לעיתים השער הוא יותר מרתיע מאשר מגן בפועל.

כעת עולה השאלה, האם זה באמת הכרחי, האם באמת יש צורך להתקין שער חשמלי או שניתן להסתדר בלעדיו? התשובות חלוקות לכאן ולכאן, ובחלק הבא של המאמר נסביר מתי זה משתלם ונכון ומתי לא.

מתי נכון להתקין שער חשמלי

כמו שניתן להבין, לא בכל מקרה זה נכון להתקין שער חשמלי לחניה. הרי אם מדובר במבנה מגורים עם 2-3 מקומות חנייה בלבד, באזור לא מרכזי שאין חשש שיקרה בו משהו קיצוני, אז ייתכן מאוד שהתקנת שער חשמלי רק תגרום לאי נוחות ולהוצאות מיותרות.

כאן צריך לבחון את שתי הנקודות הנ"ל, לגבי העלויות, אז ברוב המקרים, יש עלות ראשונית של רכישה והתקנה, אך לאחר מכן אין עלויות נוספות אלא במקרה של תקלה בשער. לגבי נוחות, הרי ששער חשמלי יכול ליצור אי נוחות לסביבה, במידה והוא לא עובד בצורה נכונה או במקרה ובכל פעם אחרי שרכב עובר הוא נסגר, אז השער עלול ליצור פקק.

זה כן נכון להתקין שער חשמלי כשמדובר על מבנים גדולים, כשמדובר על חניונים שיש בהם מקום לכלי רכב רבים. אז נכון ומשתלם להתקין שער חשמלי, מאחר וזה הרבה יותר בטוח לסביבה ובפרט לכל מי שמתגורר או עובד במקום.