מה בודקים כשבוחרים מסנן חול לבריכה ומה ההבדלים

מה בודקים כשבוחרים מסנן חול לבריכה ומה ההבדלים

שני הדברים החשובים ביותר שעליהם יש לפקח ולשלוט בבריכה שלכם הם מאזן מים תקין וסינון המים. ישנם שלושה סוגים בסיסיים של מערכות סינון, אך כולם אחראיים על אותו דבר – סינון המים. מסנני חול הם הסוג הנפוץ ביותר של מסנני מים, והנגיש יותר גם מבחינת המחיר. המסנן מסנן במידת הצלחה שווה לשני סוגי המסננים האחרים, אך ההבדל הוא שגם מסנן החול לבריכה הכי מתקדם לא מסנן יותר חלקיקים יותר קטנים מ-30 מיקרון. מכילים חול מיוחד שמיוצר ומיועד ספציפית למטרה של סינון מי בריכות. מים נכנסים אל הפילטר דרך מפזר וחלקיקים ולכלוכים נלכדים בחול המסנן, המים ממשיכים לזרום במכשיר עד שהם יוצאים מהצד השני דרך בסיס הפילטר.

אנשי מקצוע ותחזוקה ממליצים לבעלי בריכה לבחור במסנן בריכה גדול. שימוש במסנן קטן מדי עלול לגרום נזק למשאבת הבריכה מכיוון שהלחץ בתוך המסנן עלול לאמץ את מנוע המשאבה ולגרוע מאיכותו. המפתח לבחירת מסנן בריכה גדול שיהיה נכון לבריכה הוא להתאים את גודל הבריכה לקצב הזרימה של המסנן.

בשביל לעשות זאת ראשית צריך לחשב את קיבולת הבריכה:

קיבולת הבריכה היא בעצם כמות המים שהבריכה מכילה על פי אמת המידה של גלונים (גלון אחד הוא כמעט 4 ליטר).

לבריכה מלבנית, מצא את הקיבולת בגלונים על ידי הכפלת רוחב באורך הבריכה ובעומק הממוצע של הבריכה ב7.5 (כלומר אם בבעלותי בריכה מלבנית אחשב כך: רוחב הבריכה X אורך הבריכה X העומק הממוצע של הבריכה X 7.5 = קיבולת הבריכה שלי בגלונים).

השלב הבא הוא לחשב את קצב הזרימה הדרוש למסנן על מנת לסנן לחלוטין את הבריכה בזמן נתון (המכונה "מחזור"). כמה מים המסנן שלכם מסנן בכמות זמן מסוימת, אמור להיות מצוין על ידי היצרן כאשר אתם קונים את המכשיר.

לסיכום, לפני שאתם קונים מסנן החליטו איזה רמת ניקיון אתם מחפשים. מסנני חול שונים מגיעים בדרגות סינון שונות. המידה עליה תצטרכו להסתכל היא "מקרונים" והם מייצגים את גודל החלקיקים שהמכשיר מסנן. תצטרכו גם להציב יעדים לקביעת "מחזור סינון", כלומר – תוך כמה זמן אני רוצה שכל המים בבריכה שלי יעברו סינון. בשביל זה בדקו את מדד ה – gpm (gallon per minute) של המכשיר, שמייצג את את כמות הגלונים שעוברים במסנן בדקה.