איך לרכוש דירה בישראל?

איך לרכוש דירה בישראל?

ההחלטה האם לרכוש דירה או לרכוש היא אחת ההחלטות החשובות ביותר שדם יכול להחליט בארץ. בקרב רוב האנשים בארץ, רכישת דירה הוא תהליך שכולל הוצעה כספית לא קטנה בכלל וכנראה שזו תהיה ההשקעה הקריטית ביותר. רכישה של דירה היא מטרה שהדרך אליה לא פשוטה בכלל. מעבר להחלטה המרגשת והמחשבות על התקדמות בחיים, איזה סוג של מטבח וכו',  קודמים לתהליך הרכישה שלבים רבים, שמומלץ לבצע אותם זה אחר זה, מבלי לפסוח עליהם.

מספר טיפים ברכישת דירה:

  1.  הבנה של הצרכים האישיים –
    לפני החתימה על משכנתא ועל רכישת הדירה עדיף לחשוב על סוג הדירה. היום יש מגוון כל כך גדול של דירות. כל דירה מותאמת לסוג אחר של אנשים. היום ניתן למצוא דירת גן, דירת פנטאוז, בית פרטי, דו משפחתי ועוד. חוץ מסוג הדירה חשוב גם לדעת אילו צרכים אתם צריכים כמו מעלית, גינה, סיביבה חברתית או סביבה שקטה יותר וכדומה.
  2. פגישה עם נציגי בנק-
    על מנת לרכוש דירה רוב האנשים היום צריכים לקבל אישור למשכנתא. לכן, ברוב המקרים צריך עזרה מהבנק. לפגישה עם הבנק צריך להגיע מוכנים כמה שיותר, יש להצתייד בתעודת שחרור, תלושי משכורת, מסמכי נישואין וכוד מגוון של מסמכים. נסו לברר על כמה שיור מידע עוד לפני הפגישה. ניתן לנסות לחקור על התחום באינטרנט או לשאול אנשים שכבר עברו את התהליך.
  3. חיפוש דירה –
    שלב זה מתמקד בחיפוש עצמו של הדירה. ככל שאנשים יהיו יותר סבלנים ומחוייבים לתהליך כך יגדלו הסיכויים למצוא דירה מתאימה יותר. שלב זה הוא שלב מאד חשוב. בשלב זה מחליטים איזו דירה תהיה ולכן חשוב לעשות בדיקות בכל מה שניתן. ניתן לבדוק את בלוני הגז של הבניין, מיקום איסוף הזבל, לוחות שעונים של הדירה ועוד. המטרה היא להכנס לדירה שלצמצם בעיות ותקלות בעתיד.
  4. מסלול עדיף –
    לאחר שהנכס נמצא זה הזמן לחזור לבנק ולבקש הלוואה נוספת. הלוואות ומשכנתאות ניתנים במסלולים שונים. בשלב זה עדיף להתייעץ עם איש מקצוע הילווה את התהליך.

כמובן שיש עוד המון טיפים ועצות בנושא. הטיפים שנמנו במאמר זה הינם הטיפים המרכזיים ביותר. חשוב לזכור כי רכישת דירה משמעותו רכישת נכס שברוב הסיכויים ישאר אתכם לכל החיים לכן, עדיף לא להתפשר ולא לוותר.תמיד נסו לצמצם את הפשרות שלהם והכי חשוב תמיד נסו לחשוב על העתיד.