קניתם בריכת שחייה לבית – איך תתחזקו אותה?

קניתם בריכת שחייה לבית – איך תתחזקו אותה?

שמחליטים לבנות בריכת שחייה, יש שני חלקים שצריך להתייחס עליהם בתהליך קבלת ההחלטות. החלק הראשון הוא, כיצד אנחנו מתכוונים לבנות את הבריכה, היכן ומאיזה חומר. החלק השני הוא, התחזוקה של הבריכה.

החלק של התחזוקה הוא מהותי, מאחר ואם אנחנו לא נדע לתחזק את בריכת השחייה הביתית שלנו כמו שצריך, אנחנו עלולים לגלות תהליך של דעיכה מהיר אשר ימנע מאיתנו אפשרות להשתמש בה. הבריכה תתלכלך והמרכיבים שלה יישחקו וייהרסו עד כדי כך שלא יהיה ניתן לעשות בה שימוש. לכן, אנחנו צריכים לקחת בחשבון, הן מבחינת עלויות והן מבחינת זמן, את הצורך שלנו לבצע עבודת תחזוקה מעת לעת וכן לקנות את הציוד הנדרש לכך.

בחלק הבא של המאמר נציג מספר אביזרים שאמורים לשרת אותנו כשאנחנו מבצעים עבודת תחזוקה. חשוב להקפיד ולקנות את האביזרים במקום מוכר ומוסמך וכן חשוב מאוד להתייעץ עם איש מקצוע לפני כן, בשביל לקנות אך ורק את המוצרים הטובים ביותר.

משאבה – תפקיד המשאבה בבריכה היא לבצע סירוקלציה של המים ולמעשה לנקות אותם. בתוך המשאבה נמצאים מסננים שמאפשר לנקות את המים, מחלקיקים שאינם בהכרח נראים בעין. המשאבה פועלת על בסיס קבוע ובכך היא מסננת את המים כל הזמן.

מסננים – כאמור, בבריכה אנחנו יכולים למצוא מספר מסננים. אחד מהם הוא מסנן חול שנחשב אפקטיבי מאוד בבריכות פרטיות וציבוריות. דרכו המים נכנסים לבריכה וכך הוא שומר על הניקיון שלהם. מסנן אחר הוא פילטר שנחשב זול יותר אך גם יעיל, הוא מסוגל לסנן חלקיקים יותר גדולים מאלה של מסנן החול. בשני המקרים יש לנקות את המסננים אחת לתקופה על מנת שלא יגדלו שם בקטריות.

רובוט לבריכה – מדובר במכשיר מיוחד שמיועד לניקוי המים בבריכה. החל מחלקיקים עדינים עד כדי כך שלא רואים אותם וכלה בלכלוך עבה וגס. הרובוט גם כולל אפשרויות של הברקה והקצפה. רצוי לבצע ניקיון עם הרובוט מדי שבוע בשביל לשמור על המים נקיים, במיוחד בתקופות בהן נהוג לרחוץ בבריכה באופן תדיר.

כלור – חשוב מאוד לשים טבליות כלור בבריכה, כך המים יהיו הרבה יותר נקיים והוא ישמור על רמת חומציות PH תקינה, מה שיאפשר להשתמש בבריכה בצורה בטוחה.