עיצוב פנים- מעצב או אדריכל?

עיצוב פנים- מעצב או אדריכל?

הרבה אנשים אינם יודעים מהו ההבדל בין עיצוב פנים לבין ארכיטקטורה ובאותה נשימה בין אדריכל לבין מעצב פנים. מאמר זה יעזור להבין מהו עיצוב פנים ומה ההבדל בין שני תחומים אלו ובהתאם גם בין שני אנשי המקצוע אשר עוסקים בהם.

המאמר מוגש מטעם דנה שקד: http://dnshaked.co.il/

מעצבים או אדריכלים?

חשוב לקחת בחשבון כי לימודי אדריכלות אורכים כחמש שנים, יש התמחויות שונות, ביניהם התמחות באדריכלות פנים ולאדריכלים יש את הסמכות לאשר תוכנית בנייה ושינויים מסוימים בעת שיפוצים וזאת בניגוד למעצב פנים. אם מדובר על בית חדש לגמרי שאת החללים שלו מעוניינים לעצב בצורה מסוימת תוך בנייה, איש המקצוע המתאימים ביותר יהיה אדריכל. אם מעוניינים במומחה בתחום העיצוב הפנימי של הבית והתאמת הסגנון עליו תמיד חלמתם, כל זאת בדרך כלל במחירים נמוכים יותר מאשר שירותיו של אדריכל, מעצבי פנים הם האנשים המתאימים לכם. אם בעבר, תחום עיצוב הפנים לא היה מפותח, כיום רבים משתמשים בשירותיהם של מעצבי פנים.

עיצוב פנים- כיף להיות בבית

כל אחד מודע לעובדה כי הבית שלו הוא כרטיס הביקור שלו. כל אורח או חבר אשר יגיע אל הבית יתרשם מהעיצוב השולט בו ובהתאם יתרשם מהאנשים המתגוררים בו ומידת השקעתם במקום מגוריהם. הבית הוא החלל בו נחים, אוכלים, משתפים ומארחים ותפקידו של מעצב פנים הוא להפוך את הבית למקום הנוח, האסתטי והפונקציונאלי ביותר בחייכם. מעצב פנים תמיד ידע כיצד לספק לכם את הדברים הבאים:

  • חלל הבית- עיצוב פנים תמיד יכלול פתרון בעיות של מקומות בעייתיים בבית וכן מילוי אותם מקומות ברעיונות יצירתיים שונים.
  • שילוב נכון- מעצב פנים תמיד ידע כיצד לשלב בין הפונקציונאלי לאסתטי בבית.
  • התאמה לתקציב- אין זה משנה מהו התקציב של הלקוח. מומחה בתחום עיצוב פנים ידע כיצד לעשות נפלאות עם התקציב הקיים.
  • מעודכן- מומחה בתחום העיצוב תמיד יהיה מאורע בכל הטרנדים העולמיים החדשניים ביותר וחומרי הגלם השונים.