דירות למכירה בברצלונה

דירות למכירה בברצלונה

נדל"ן הפך בשנים האחרונות לאופציה מבוקשת להשקעה, בעיקר עקב החולשה המתמשכת של שוק ההון בארץ.

עוד ועוד ישראלים רכשו עוד ועוד דירות (ונכסים אחרים כגון משרדים, קרקעות חקלאיות בתקווה שיופשרו, נכסים מסחריים וכו') – וראו כי טוב.

מצד שני, העלייה הדרמטית בביקוש לדירות ונדל"ן בכלל בישראל הובילה לעליית מחירים דרמטית לא פחות – כ-100% בממוצע במשך פחות מ-10 שנים – כך שכיום התשואה על נדל"ן בישראל כבר אינה מאוד משתלמת.

על כך יש להוסיף את מדיניות הממשלה, שאמנם לא פועלת בנחרצות כדי להביא לירידת מחירים בתחום אבל כן מקשה על משקיעים (למשל דרך מיסוי דירה שלישית), כך שאין פלא כי ההמלצה של המומחים כיום היא על חיפוש נדל"ן בחו"ל – ואם כבר נדל"ן בחו"ל, בהחלט כדאי לבחון את האופציה של קניית דירה בברצלונה.

ברצלונה – עיר מובילה, הזדמנויות רבות

דומה שאין צורך להציג את ברצלונה לישראלים: קבוצת הכדורגל האהובה, האדריכלות מרהיבת העין ובפרט המבנים שיצר האדריכל המפורסם אנטוני גאודי, הרמבלאס הומות האדם ושוקקות החיים, הפארקים היפהפיים ומעל הכל האווירה שמצד אחד כולה תאוות חיים ומצד שני כולה נחת ונינוחות ששוררת בבירת קטלוניה – כל אלה, ועוד כמובן, מושכים לעיר המוני ישראלים לאורך כל עונות השנה.

מעניין לגלות שלמרות איכות החיים הגבוהה בעיר, והיותה אחת המובילות באירופה, רמת המחירים של הדירות בברצלונה אינה גבוהה, ובהתאם מוצעות לא מעט דירות למכירה בברצלונה במחיר אטרקטיבי שמוביל לתשואות נאות.

למה דירות למכירה בברצלונה מוצעות במחיר כה אטרקטיבי?

כאמור, רמת המחירים של דירות למכירה בברצלונה נמוכה למדי, ומושכת אליה משקיעים רבים מכל רחבי העולם כולל מישראל.

הסיבה למחירים הנמוכים של דירות בברצלונה היא המשבר הגלובלי של 2008. משבר זה, שראשיתו בקריסת שוק הנדל"ן בארה"ב עקב מדיניות חסרת אחריות של הבנקים שם, השפיע על מדינות רבות ברחבי העולם ובין אלה שספגו מכה כואבת במיוחד הייתה ספרד.

התוצאה: שיעור אבטלה גבוה, גרעון ציבורי שלא הפסיק לתפוח וירידה חדה במחירי הנדל"ן במדינה. ירידה זו נמשכה עד לפני זמן קצר, וכעת ניתן לזהות אינדיקציות שונות לשינוי מגמה ולתחילת עליית מחירי הדירות בספרד – כך שזהו הזמן הטוב ביותר לחפש דירות למכירה בברצלונה.