חימום תת רצפתי לבית – יתרונות וכיצד זה עובד?

חימום תת רצפתי לבית – יתרונות וכיצד זה עובד?

לאלו מכם שהתארחו בבתים של חברים או משפחה במדינות קרות ותהו, כיצד יכול להיות שבחורף, כשהטמפרטורה צונחת, כל כך חמים ונעים בבית, מצד אחד, ואין תחושת מחנק של מזגן על חום גבוה, או ריח של דלק ממערכות ההסקה, מצד שני. התשובה היא כי קרוב לוודאי, שבאותם בתים מותקנת מערכת חימום רצפתי. החימום הרצפתי צובר תאוצה בשנים האחרונות במדינת ישראל, וניתן למצוא יותר ויותר בתי אב שמוותרים על צריכת החשמל היקרה שהמזגן הביתי מביא איתו בחורף, או על המזהמים שמטנפים את האוויר כמו תנורים כאלו ואחרים.

החימום הרצפתי משולב עם מקורות חימום חדשניים. מדובר בטכנולוגיה ירוקה ומתקדמת בכל נושא החימום הביתי.

איך זה בנוי?

בבסיסו של החימום הרצפתי, קיים מערך של צינורות, המובילים מים חמים בתוכם, או גופי חימום חשמליים. כן חימום רצפתי כשמו כן הוא, מגיע מהרצפה ולכן מערכת החימום נבנית מתחת לריצוף. למידע נוסף על חימום תת רצפתי.

בית חם ונעים

יתרונות של חימום רצפתי

למערכת חימום תת רצפתי, על אף מחירה, יתרונות רבים:

מכירים את תחושת היובש והחנק שיש בבית כאשר מפעילים מפזר חום (שמחמם רק את מי שיושב מולו) או כשמפעילים מזגן בעוצמה גבוהה? החימום הרצפתי מונע מאיתנו להרגיש תחושות לא נעימות אלה. החימום שלו עדין ואחיד.

עוד אמצעים לחימום הבית:

המערכת מותקנת מתחת לריצוף. אין חוטים, צינורות או שאר מפגעים בטיחותיים בבית. אם יש ילדים קטנים, הם לא חשופים לאף סכנה. אין קרינה שמאיימת עליהם והם אינם יכולים לקבל כוויות, כמו במערכות חימום אחרות וחשופות. בנוסף, אין מנוע של מזגן מאחורי האוזן והבית מתחמם לו בשקט.

מערכת ירוקה- אנחנו חיים בעידן בו תשומת הלב לאנרגיה ירוקה, הפכה להיות קריטית. אנחנו כבר לא מתעלמים כמו בעבר מזיהום האוויר והסביבה, וברור לכולנו שאין זה בריא לחיות בבית בו יש פליטת מזהמים גבוהה לאוויר. החימום הרצפתי אשר פועל באמצעות משאבת חום, הוא הדרך העדיפה ביותר. בלי מזהמים ועם חסכון אדיר בחשמל.

דגשים

על מנת שהחימום הרצפתי יעבוד בצורה חלקה, יש להקפיד על בידוד תרמי מתחת לפריסת הצנרת. חשוב לוודא, כאשר מתקינים את הצנרת שיש כ 6 מטרים של אורך צינור למ"ר.

את תכנון מעגלי החימום יש לעשות על פי ניצול של החללים. ברגע ששטחו של כל מעגל לא עולה על 12 מ"ר חימום הבית ימשיך להיות אפקטיבי גם במקרה של תקלה.

אם אתם שוקלים להכניס מערכת חימום חדשה לבית שלכם, או שאתם לפני מעבר לדירה חדשה, החימום הרצפתי, על אף היותו יקר מעט, יחסוך לכם בעלויות לטווח הארוך ויספק לכם אוויר חמים ונקי.