אחזקת גינה

אחזקת גינה

עיצוב גינה הפך בשנים האחרונות לטרנד של ממש, כאשר בעלי בתים פרטיים אינם מסתפקים עוד בדשא רגיל וכמה צמחים מסביבו כמו בעבר, אלא משקיעים  מחשבה מעמיקה בתכנון הגינה. ניתן לשלב בגינה חפצים נאים לשדרוג המראה שלה ואביזרים פונקציונאליים כמו תאורה מיוחדת או תוספת של חיפויי קרקע שונים, על מנת להפוך אותה לנאה ושימושית, ואף קלה לאחזקה. גינה מעוצבת שיש בה צמחיה בשילוב עם פריטי נוי, זקוקה לאחזקה שוטפת על מנת לשמור על בריאותם של הצמחים, וכן בכדי שכל התשתיות יעבדו בצורה תקינה.

הקמת הגינה לאחר תכנון מוקפד, מקלה על תחזוקתה בעתיד

גינה מטופחת לצד הבית יכולה להוות קבלת פנים נפלאה עבורכם בכל יום מחדש, ולהוות מקום אידיאלי ליהנות בו בשעות הפנאי. על מנת להשיג מראה נאה של הגינה במהלך השנה כולה, יש צורך בתכנון חכם ומקצועי של כל חלקיה, ובבחירה מושכלת של הצמחייה שתישתל בה בהתאם לתנאי הסביבה. בנוסף לכך, ניתן לעשות שימוש נבון בפריטים מעוצבים בגינה או לשלב בה פתרונות גינון שאינם צמחים, לשם התגברות על תנאים בעייתיים- לדוגמה כאשר בוחרים להניח דשא סינטטי, כשישנה קרקע בגינה שסביר שלא תאפשר צמיחת דשא טובה, או אם שותלים כמה עצים בגינה הממוקמת במקום שטוף שמש חזקה העלולה להזיק לצמחיה, ובכך "מרוויחים" צל טבעי ומראה נהדר.

מדוע חשוב לבצע אחזקת גינה באופן שוטף בגינה מעוצבת?

אחזקת צמחיית הגינה תדרוש ידע מקצועי, על מנת למצוא את הפתרונות הנכונים לבעיות שיצוצו, ועל כן מומלץ להיעזר בבעלי מקצוע. טיפול והבראה של צמחים חולים לדוגמה, איננו כמו איסוף עלי שלכת וניכוש עשבים- פעולות שניתן לעשות באופן עצמאי בכל עת. חשוב שהגנן שלכם יידע לטפל בכל צמח ופרח בגינתכם, ולייעץ לכם בנוגע לעקירה או שתילה של סוגי צמחים חדשים, אם יש צורך בכך. גינה מעוצבת שיש בה קרקע לא טבעית כמו דשא סינטטי, דק או טוף, אמנם אינה זקוקה להשקיה אך בהחלט יש צורך בתחזוקה שלה, אם זה הברשה של הדשא, שימון הדק או תוספת של חלוקי נחל ואבנים במקומות מסוימים. אחזקת הגינה צריכה לכלול מתן תשומת לב לכל חלקיה, הטבעיים והמלאכותיים כאחד, על מנת לדאוג לטיפול מיטבי בהם ולשמר את יופייה.