ספסלי מתכת

ספסל הוא כיסא עם משמעות כבדה יותר מכיסא רגיל. ספסל יכול להחשב כמקום מפגש קבוע של חבורת אנשים מאחר ויכולים להיות ישובים על הספסל עד ארבעה אנשים. בגנים ציבוריים הספסל מהווה נחמה גדולה לאלו מהאוכלוסיה הבוגרת שמעבירים את זמנם בפארק. בחברות גדולות הספסל הבודד שעומד ברחבת הכניסה או בגינה המשותפת הפך למקום מפגש של העובדים שלרוב מוכרז כפינת העישון.

ישנם סוגים רבים של ספסלים, ספסלים מעץ, ספסלים מפלסטיק וכמובן ספסלי מתכת. הנפוצים ביותר הם הספסלים מעץ מפאת היותם זולים במחיר משום החומר גלם שלהם. אחריהם הם הספסלים מפלסטיק שלרוב משמשים את גני הילדים גם משום האפשרות לייצר אותם בגובה הנכון וגם משום היותם דקורטיביים יותר לעיצוב גן ילדים ונוחים יותר לילדים. בנוסף יש גם את הספסלי מתכת. אלו הם ספסלים שעשויים מחומר המתכת והייחוד שלהם הוא העיצוב הלא שיגרתי. ספסלי מתכת כבדים במשקלם וניתן לקבע אותם על הקרקע הכי חזק מכל סוגי הספסלים האחרים, משמע הם לא ניתנים לגניבה כלל מעצם משקלם וקיבועם.

ספסלי מתכת מגיעים כמעט בכל הצבעים וזאת משום היכולת לצבוע את המתכת בצבעים שונים ומיוחדים ששומרים על המתכת מפני רטיבות, התייבשות והחלדה לאורך שנים. המתכת אינה ניתנת לשריפה והרבה בוחרים לעשות שימוש בספסלי המתכת מפאת הוואנדליזם שנמצא ברחובות ובפארקים. מעבר לזה כל מקום ציבורי והאופי שלו.

לאחרונה נעשה שימוש בעיצוב מודרני שמאופיין בקווים ישרים ובצבעים שנבלעים עם הנוף וכל זאת על מנת ליצור אווירה של מקום פתוח ולא עמוס ולתת אשליה שריהוט הרחוב נבלע יחד עם הרחוב עצמו, או הפארק, או הגן. ספסלי מתכת כמו שאמרנו מאוד עיצוביים, הם לרוב מגיעים בצבעים בסיסיים כמו לבן, אפור, שמנת, אך ניתן לראות אותם בצבעים ססגוניים לבחירת המזמין וגם אפשר לצבוע אותם באיזה צבע שנרצה לפי בקשה. הצבע שהכי לא מומלץ הוא הצבע השחור מאחר והוא קולט הרבה אור וחום וישיבה עליו יכולה להיות לא נעימה כל כך אך מאידך ישיבה על ספסל מתכת בצבע לבן בימים החמים שבארצינו יכולה להיות קרירה ונעימה.