מתקני חצר לגני ילדים

ניתן לראות בשנים האחרונות שינוי ניכר בחצר האחורית של גני הילדים, משחקי החול הפכו להיות הרבה יותר מתוחכמים ומפותחים, מה שמאפשר לילדים להפעיל יותר את הראש ולא רק את הגוף. מתקני חצר לגני ילדים משלבים יחד עם המתקנים שמפעילים את הילדים בצורה מוטורית ומעניקים להם קואורדינציה, גם מתקני חשיבה כמו מבוכים, חשבונייה ולוחות לציור להבעה עצמית.

הארמונות שהיינו רגילים לעשות בחול הפכו להיות מגדלי יוקרה עם שומר ובריכה, מאחר ואין אפשרות לברוח מכך שהילדים של היום הרבה יותר מודעים לסביבה שלהם ולעולם שמשתנה עם הזמן. לא קשה להבין שהילדים היום הרבה יותר סקרנים, יש להם יותר שאלות והם רוצים לשאוב כמה שיותר מידע.

מתקני חצר אטרקטיביים

מתקני חצר לילדים מהווים את זמן הבריחה של הילדים, לעולם משלהם שלא נמצא בתוך כתלי הגן הסגור, אלא במרחב הפתוח. אם בעבר היינו רגילים למתקני החצר שהכילו מספר מצומצם של אלמנטים כמו מגלשה ונדנדה, כיום הם הרבה יותר אטרקטיביים ומתקדמים, מורכבים מלוחות משחק, שולחנות חול, מנהרות, מבוכים, פינות סוציו דרמטיות בהן הילדים יכולים לדמות את המשחק לעולם האמתי.

בפינות הללו יש תאטרון עם בובות וספסל אמפיתאטרון לצפייה. הילדים מחלקים בניהם את התפקידים, כאשר חלקם מפעילים את ההצגה וחלקם צופים בה. התאטרון מחדד עבורם את היצירתיות ואת הכישרון לאלתור. הילדים מביעים את עצמם דרך הבובות ומפתחים את חוש הדמיון שלהם. בנוסף, מתקני חצר לגני ילדים ישנם גם חנויות, דרכם הילדים יכולים ללמוד חיבור וחיסור וכמובן על מטבעות ושטרות כמעט אמתיים. בפינה זו, יש לילדים אפשרות להבין מהו ערכו של הכסף ומה ניתן לקנות בעזרתו. ההתנסות בחיי היומיום האמתיים מאפשרים להם להבין דברים שלא היו מבינים במשחקי גן רגילים.

מתקנים בטיחותיים

מתקני חצר לילדים חשוב לבחור בקפידה, אם מבחינת המטרה של כל משחק וכיצד הוא תורם לכל ילד וכמובן מבחינת הבטיחות של המשחק. לילדים לפעמים אין רגש במגע, לכן הם עלולים להרוס את המשחקים בלי לשים לב ולפגוע בעצמם. חשוב שלא יהיו פינות חדות, מסמרים שעלולים לפצוע וכדומה. על מנהלי הגן לעשות ביקורת על אותם מתקנים ולוודא כי הם תקינים למשחק.