איך לבחור שמאי נזקים

איך לבחור שמאי נזקים

לפני שנבחר בשמאי נזקים, עלינו להבין מה המשמעות של שמאי נזקים. שמאי נזקים הוא איש מקצוע המומחה במתן הערכת שוויו הכספי של הנזק הנגרם לרכוש שלכם. משתמשים בשמאי נזקים כאשר אתם ניצבים אל מול בית משפט, בוררות, חברות הביטוח השונות או אדם פרטי וכאשר אתם זקוקים לאישור וחוות דעת ממומחה בנוגע לשווי הרכוש שלכם. השמאי יערוך את הבדיקות הנדרשות, יראה את הפריטים או את הכנסים, ועל פי הידע והניסיון שלו, הוא יעיד על שווי הפריטים והנכסים, ועל גודל הנזק הנגרם להם. בסוף חוות הדעת שלו, שמאי הנזקים ייתן את השווי המדויק של גודל הנזקים. חוות הדעת של שמאי הנזקים הינה קבילה בבית משפט, והיא נחשבת כחוות דעת של מומחה. בתצהיר שהוא יגיש, השמאי יצטרך להעיד על האובייקטיביות שלו, ועל כך שאין לו אינטרס או עניין בנכסים או בפריטים, לכן תזדקקו לשמאי אובייקטיבי.

הפרמטרים לבחירת שמאי הנזקים

  • מומלץ לבחור בשמאי נזקים שעדותו תהיה משמעותית ותהיה כבדת משקל. שמאי נזקים שדעתו תילקח ברצינות רבה, תגדיל את הסיכויים שחוות דעתו תהיה הקובעת.
  • בחרו בשמאי נזקים בעל ניסיון רב.
  • בחרו בשמאי נזקים בעל תדמית אמינה. אל תתפתו לבחור בשמאי נזקים שנותן לכם הצעת מחיר נמוכה, כיוון שחוות דעתו לא תילקח ברצינות אם התדמית שלו לא אמינה והוא לא נחשב כמדויק.
  • יש לקחת בחשבון שהשכר ששמאי הנזקים מבקש יכול להעיד על איכותו ועל משקל העדות שלו, אך זה לא הפרמטר היחידי, לכן, אין לבחור בשמאי נזקים רק בגלל שהוא עולה הרבה כסף. על פי חשיבות עדות השמאי תוכלו לחשב את שכרו.
  • בדקו בהיסטוריית פסקי הדין של בית המשפט. שם תוכלו לגלות את עמדת בית המשפט לגבי השמאי – האם הם נותנים משקל רב לעדותו. תוכלו לגלות באיזה תחומים מתמחה השמאי והאם ההיסטוריה שלו תואמת למקרה שלכם. ניסיון רב יותר מגדיל את הסיכויים שלכם לקבל שירות מתאים יותר.
  • בדקו את היסטוריית ההשכלה של שמאי הנזקים. בדקו באיזה מוסד הוא קיבל את השכלתו, האם הוא השתתף בקורסים והשתלמויות שונות, והאם הוא קיבל הסמכות שונות.