מיטות נוער שיעזרו לילד לישון טוב יותר

מיטות נוער שיעזרו לילד לישון טוב יותר

גיל הילדות הצעירה וגילאי העשרה הם גילאים קריטיים בהתפתחות הפיזית והקוגניטיבית של הילד. שינה טובה ואיכותית היא קריטריון חשוב ביותר על מנת להבטיח את שני אלה. לכן כאשר יש צורך בהחלפת חדר השינה של הילד ורכישת מיטות נוער עלינו לשים דגש על כך שהמיטה תעניק לו חווית שינה איכותית ורגועה במהלך הלילה.

 

שינה איכותית – למה זה חשוב?

ובכן בגילאים אלה כפי שנאמר השינה משפיעה באופן ישיר על הילד, על התפתחותו ותפקודו במהלך היום. במהלך השינה מופרש הורמון הגדילה שמשפיע על התארכות העצמות ועמוד השדרה. גם הסרוטונין מופרש מהמוח במהלך השינה והוא תורם לשמירה על מצב רוח מרומם ומונע תחושת דיכאון. שינה איכותית משפיעה גם על היכולת לשמור על אנרגיה במהלך היום- ככל שהשינה תהיה איכותית יותר כך הילד יתפקד טוב יותר ויהיה פחות עייף במהלך היום. כמו כן, לטיב השינה ישנה השפעה גם על היכולת להתרכז וללמוד במהלך היום.

 

השפעות העיצוב על השינה

בעת בחירת ורכישת מיטת הנוער הילדים ישימו דגש מיוחד על העיצוב האהוב והמועדף עליהם אך עלינו כהורים מוטלת האחריות לוודא שאנו בוחרים עבור ילדינו מיטה איכותית. מבחינת העיצוב של המיטה, לצבעים הנבחרים עלולה להיות השפעה על השינה של הילד. רצוי לבחור בצבעים בהירים ועדינים שיעניקו אווירה שלווה ורגועה ויקלו על מהלך ההירדמות שלו. צבעים עזים ובוהקים עלולים להוות גירוי יתר עבור המוח הרך של הילד ולהפריע לו בתהליך ההירדמות. בחירה בעיצוב עדין של המיטה והחדר מעניקים לילד תחושת רוגע ושלווה שעוזרת לו להיכנס לשינה רגועה.

 

איכות המיטה כגורם משפיע על איכות השינה

מעבר לצבעים יש לבחור במיטה העשויה מחומרים איכותיים וחזקים שיעניקו לילד תחושת ביטחון. כמו כן, המיטה צריכה להתאים למידותיו של הילד תוך התחשבות בגדילה שלו. אם לילד יהיה נוח לישון במיטה השינה שלו תהיה נעימה, רציפה וטובה יותר. שילוב של בחירת מיטה איכותית עם מזרן איכותי תגביר את הסיכוי לשינה טובה של הילד.

 

ככלל, בחירת הריהוט לחדרו של הילד נעשית בשילוב עם דעותיו ורצונותיו של הילד אך ההחלטה מתקבלת בסופו של דבר על ידי ההורים. לכן, על ההורים להגיע למעמד הקניה מוכנים ולדעת מה הם רוצים ודורשים מהריהוט ובפרט מהמיטה. בחירה נכונה בעיצוב, סוג החומרים ואיכות המיטה תעניק לילד ביטחון במהלך השינה וחווית שינה איכותית וטובה יותר. ולנו ההורים, ביטחון בבטיחות הילד במהלך השינה, הבטחת שינה טובה ושמירה על בריאותו של הילד וכמובן ביטחון בכך שקנינו מוצר איכותי שיחזיק לאורך שנים.