פרגולות עץ – סקירת שוק

פרגולות עץ – סקירת שוק

פרגולות עץ הפכו עם השנים לאחד האלמנטים הנפוצים ביותר בגגות וחצרות ישראל. מדובר באלמנט שמצל עלינו מפני השמש החמה ומגן עלינו מפני טיפות הגשם, ובכך מאפשר לנו ליהנות מחלל נוסף בבית בכל מזג אוויר ולהעביר שעות של בילוי באוויר הצח. אם גם אתם מעוניינים לשדרג את ביתכם באמצעות פרגולה מרשימה ואיכותית, סקירת השוק הבאה מיועדת במיוחד עבורכם.

פרגולות עץ – מדוע זה כל כך כדאי?

כיום ניתן למצוא בשוק סוגים שונים של פרגולות עץ, ביניהן פרגולות מעץ רב שכבתי ופרגולות מעץ גושני. ע"פ רוב כאשר תתעניינו בהתקנת פרגולה מעץ בביתכם, הכוונה תהיה לפרגולות מעץ גושני שמספקות מספר יתרונות משמעותיים למשתמש  לעומת הסוגים האחרים:

  • חוזק – העץ הגושני חזק ביותר. הוא אינו מתעקם או מתעוות, אינו רגיש לחבלות ומכות וגם עמיד ביותר מפני פגעי הטבע. חוזקו העצום מאפשר יישום על גבי כל משטח שהוא.
  • מראה – המראה האלגנטי של העץ הגושני המלא אינו בר החלפה בשום חומר אחר. באמצעות פרגולה שכזאת תזכו בעיצוב אסתטי, כפרי ומרשים שמתאים לכל גג וחצר.
  • תחזוקה – את קורות העץ הגושני ניתן לתחזק בקלות – ניתן לשייף ולצבוע ולהקנות לפרגולה מראה חדש לאורך כל ימי חייה.

האפשרות השנייה היא לרכוש פרגולות מעץ רב שכבתי. עץ זה הינו תוצר של דחיסת קורות עץ שונות יחדיו עד לקבלת המוצר השלם. אך חשוב להדגיש כי פרגולות אלו אינן חזקות כמו פרגולות העץ הגושני והחידוש שלהן לא תמיד מתאפשר וגם כך מוגבל יחסית, ככה שזוהי האופציה הפחות מועדפת.

סוגי עץ גושני לפרגולותפרגולות בצפון

ניתן למצוא מספר סוגים של עצים גושניים שמתאימים לבניית פרגולות בישראל :

  • טיק – זהו עץ יוקרתי בעל מראה מיוחד, נפחי וכפרי מאוד. הוא חזק, ניתן לשיוף וחידוש בקלות ומפאת חוזקו הוא יכול לשאת על גבו משקלים גדולים במיוחד.
  • אורן – האורן משמש רבות לצרכי חוץ ולא רק לבניית פרגולות עץ (למשל, רצפות דק). מדובר בעץ זול יחסית אשר קל לעבוד איתו בעבודת ההקמה של הפרגולה. חשוב לציין גם את החסרונות של האורן כגון רגישותו למים ולמזיקים. מסיבה זו חשוב מאוד שהגימור של הפרגולה, צביעת הלכה ומריחת שכבת ההגנה, יבוצעו בצורה איכותית ומקצועית, כאשר יש לחזור על הפעולה לפחות אחת לשנה לצרכי תחזוקה.
  • ארז – עץ זה מתאים ביותר לאקלים הישראלי ועמיד בפני ריקבון והשתרשות מזיקים. הוא דורש מינימום תחזוקה והוא יכול לשרת נאמנה את בעליו גם למעלה מ- 15 שנה.

חשוב מאוד לתכנן ולהתקין פרגולות עץ בליווי של חברה מקצועית המתמחה בכך. באופן זה תהיו סמוכים ובטוחים כי התכנון ההנדסי של הפרגולה יעמוד בכל התקנים, והפרגולה תהיה בטיחותית, מעוצבת ומותאמת אישית כפי שתמיד חלמתם.