הקמת פרגולות בצפון

הקמת פרגולות בצפון

הישיבה מחוץ לבית, בחצר, יכולה להיות מושלמת אם אין שמש אשר מפריעה לישיבה ומסנוורת ואם ישנה קורה מעל שהופכת כל רגע לישיבה. במקומות בהם החצר או המרפסת לא מקורים החוויה אינה מלאה, אך אפשר לשנות את המצב על ידי בניית פרגולה.

בנייה של פרגולות בצפון דורשת התייחסות למרחב, ממה יש להגן במקום ולבסוף יש לבצע את הבנייה בצורה מקצועית תוך התחשבות בתקציב הקיים. אפשר להגיד כי בניית פרגולה באזור הצפון נחלקת לארבעה שלבים ועל כל אחד להתבצע בקפידה.

שלב ראשון – תכנון הפרגולה

בשלב הראשון יש לבצע תכנון נכון של פרגולות בצפון. כאן יש לבדוק את השטח (נתון קיים שלא משתנה), מה גודלו, מהן המגבלות הקיימות בו ולבחון את כיווני השמש והרוח. כדי שהפרגולה תבצע את התפקיד שלה ושהישיבה תחתה תהיה בטוחה, יש להקפיד על תכנון מקצועי.

שלב שני – בחירת עץ עבור פרגולות בצפון

כאשר מקימים פרגולות בצפון יש להבין שישנם שלל עצים שאפשר להשתמש בהם. ההחלטה באיזה עץ להשתמש תתבצע בהתאם לתקציב הקיים של בעלי המקום, ההחלטה כמה עבודות תחזוקה הוא ירצה לבצע בעתיד וכמובן גם שיקולים תקציב חייבים להילקח בחשבון. בנוסף לכל אלה יש לחשוב על הטעם האישי של הלקוח, להסתכל על עבודות קודמות ובהתאם להחליט מהי התוצאה שתרצו להשיג עבור הבית שלכם.

שלב שלישי – בנייה והנאה מהישיבה בחוץ

שלב זה מתבצע לאחר התכנון המוקדם וביצוע הבחירות הנדרשות לבניית הפרגולה באזור הצפון. בשלב זה מגיע צוות מקצועי, חותך את העצים על פי התכנון ומרכיב אותם לכדי פרגולה. הבנייה אינה אמורה לארוך זמן רב, אך הדבר תלוי במורכבות המקום, בתכנון ובגודל של הפרגולה. ככל שהעבודה מורכבת יותר, קשה יותר להגיע לכל נקודה והשטח גדול, כך היא תימשך זמן רב יותר.

שלב רביעי – תחזוקה

המטרה של כל אחד היא לבנות את הפרגולה בצפון כך שזו תדרוש ממנו מינימום של פעולות תחזוקה. בנייה נכונה ובחירה בעץ המתאים תסב הנאה רבה, לאורך שנים ותמנע את הצורך בפעולות מתמשכות של תחזוקה.