משכנתא הפוכה – מה זה ומתי משתמשים בה?

משכנתא הפוכה – מה זה ומתי משתמשים בה?

אנחנו מכירים את המונח משכנתא, ממצבים בהם אנחנו רוצים ליטול הלוואה לצורך רכישת נכס. כך אנחנו נוהגים, כאשר אנחנו צריכים ומעוניינים לרכוש דירה חדשה. נפנה אל הבנק או אל גורם מממן אחר, ונבקש ממנו משכנתא שתעזור לנו בתהליך הרכישה.

עם השנים נוצרו מסלולים נוספים, על בסיס אותו רעיון אך בצורות אחרות ולצרכים שונים. למשל, משכנתא הפוכה. מדובר על מסלול הפוך ממשכנתא רגילה, והוא נועד לאפשר לאנשים להחזיר הלוואות, על ידי שימוש בנכס שעומד לרשותם.

הרעיון הוא פשוט. נניח ויש לנו נכס מסוים, אנחנו רוצים לקחת הלוואה במטרה שיהיה לנו כסף נזיל או בשביל לשמור על איכות החיים שלנו, אז יש לנו אפשרות לשעבד את הנכס כערובה להחזר המשכנתא. כל עוד אנחנו חיים בנכס, אז נחזיר את ההלוואה בצורה רגילה, ברגע שאנחנו עוזבים את הנכס או לא יכולים להחזיר את ההלוואה, אז הגורם המלווה יכול להשתמש בנכס, לממש את הביטחונות.

כיצד ומי יכול לקבל משכנתא הפוכה

בעיקרון, משכנתא הפוכה ניתנת לבני שישים ומעלה. ההסבר לכך טמון בכך, שיש להם נכס ואין להם אפשרויות אחרות להחזיר את ההלוואה, אלא רק דרך מימושו בתור ערבון. צעירים יכולים להחזיר את ההלוואה באמצעות משכורת קבועה.

על מנת לקבל משכנתא כזו, יש לפנות לבנק ולבקש לקבל משכנתא על בסיס סוג וערך הנכס. כמובן שהבנק ירצה להעריך אותו ובהתאם לכך הוא יקבע מה גובה המשכנתא וכיצד יהיה ניתן להחזיר אותה.

חשוב לציין, לא רק בנקים נותנים משכנתא הפוכה אלא גם גורמים חוץ בנקאיים, לכן אם רוצים ליהנות מתנאים נוחים, לא חייבים לפנות לבנק דווקא, אלא אפשר לפנות לכל גורם מימון אחר.

המידע באדיבות אתר https://www.financim.co.il/