משכנתא הפוכה –  האם זה באמת פתרון?

משכנתא הפוכה – האם זה באמת פתרון?

כשאנחנו מעוניינים לקנות נכס מסוים, ברור לנו שנידרש לקחת משכנתא עבורו. כנ"ל גם במקרים בהם אנחנו נדרשים לקחת הלוואות מסוימות, סביר להניח שבלעדיהן אנחנו לא באמת נוכל לבצע רכישות גדולות, בין אם מדובר ברכישות פרטיות או עסקיות.

אחד מסוגי ההלוואות הפחות מדוברים היא משכנתא הפוכה. מדובר על משכנתא שניתנת לבני שישים ומעלה ומטרתה, לעזור להם בזמן הפנסיה, כאשר הם לא עובדים ואין להם משכורת קבועה, על כן, הם זקוקים להלוואה שתוכל לשרת אותם ולאפשר להם לשמור על איכות חיים סבירה, איכות חיים כפי שהם התרגלו אליו.

תוכלו ללמוד עוד על משכנתא הפוכה באתר פרץ פיננסים

הפתרון לכך, הוא כאמור משכנתא הפוכה. הרעיון, מדובר על מצב בו הם משעבדים חלק מהנכס שעומד לרשותם, ובתמורה הם מקבלים עבורו כסף. ברגע שהם מחליטים לעבור מבנה או לא יכולים בתנאי ההלוואה, אז יש להם אפשרות לממש את השעבוד ובכך להחזיר את המשכנתא. השאלה היא האם באמת זה משתלם להם.

מדוע משכנתא הפוכה היא פתרון טוב

בעיקרון, אף אחד לא היה רוצה לשעבד את הנכס בו הוא מתגורר. זה טבעי שהיינו רוצים ליהנות מכסף נזיל בלי שהבנק או גורם אחר יהיה שותף שלנו בנכס שברשותנו. אך בהיעדר אופציה אחרת, אפשר לומר שזו האופציה הטובה ביותר מבחינתנו.

צריך לקחת בחשבון, שאנחנו יכולים להחזיר את המשכנתא בתנאים שנוחים לנו, ואולי בעתיד למכור את הנכס ולהחזיר אותה באמצעות חלק מהתשלום שנקבל עבורו. זה יחסוך לנו את הצורך לפתוח חסכונות או להשתמש באמצעים אחרים שעומדים לרשותנו, בשביל להחזיר את המשכנתא. זה הרבה יותר זול, הרבה יותר פשוט ובטוח.

הכל תלוי כמובן בשאלה, מה הם תנאי המשכנתא ועד כמה הם רלוונטיים עבורנו.

לעוד מידע, בקרו באתר https://www.financim.co.il/