היתר בניה – כך עושים זאת

היתר בניה – כך עושים זאת

אם תרצו להשיג היתרי בניה תוכלו לעשות זאת במספר שלבים פשוטים עליהם נפרט במאמר הבא. בכל אופן, עליכם לקחת בחשבון כי הליך השגת ההיתר יכול להיות מעט ארוך כך שתצטרכו להיות סבלניים לפני שאתם מתחילים אתו. כך תוכלו להיות בטוחים כי יתאפשר לכם להיות בכיוון הנכון בכל הנוגע להשגת ההיתר וללא שום בעיה.

פניה אל עורך בקשה מוסמך

בשלב הראשון עליכם לפנות אל עורך בקשה מוסמך שיוכל להגיש את הבקשה לקבל היתר בניה. אינכם יכולים להגיש את הבקשה בעצמכם. עורך הבקשה יהיה בדרך כלל מהנדס או אדריכל. עורך הבקשה יצטרך לפנות אל הועדה המקומית לתכנון ובניה כדי להגיש את הבקשה.

השגת מידע להיתר מוועדת התכנון

לאחר שאתם כבר יודעים מה תרצו לבנות יהיה צורך לפנות אל הוועדה להיתר ולבקש ממנה מידע להיתר. הבדיקה צפויה להימשך 35 יום והיא תהיה תקפה לשנתיים. את המידע יכול להשיג אך ורק עורך בקשה מורשה כמובן, כאמור.

הכנת הבקשה להיתר

בשלב הזה המהנדס או האדריכל שמגיש את הבקשה יצטרך להכין את הבקשה בצורה מסודרת וזאת תוך כדי שהיא כוללת אישורים מכל הרשויות הרלוונטיות. לאחר שהכול יהיה מוכן אפשר להגיש את הבקשה ולהתקדם לשלב הבא.

הגשת הבקשה להיתר הבנייה

כעת צריך להגיש את הבקשה ולהשיג אישור סף, אישור מבחינה תכנונית, לבצע בדיקת בטיחות וישנה דרישת תשלום. לאחר אלה הבקשה תוגש בהצלחה ואפשר לעבור לשלב האחרון.

בקשה להתחלת עבודה בפרויקט

בשלב האחרון צריך למנות קבלן 5 ימי עבודה ולאחר מכן תוכלו להתחיל סוף סוף בפרויקט הנדל״ן שלכם. אז אל תבזבזו זמן בעניין ושימו לב כי אתם פועלים בהקדם האפשרי כדי להתחיל לקדם אותו בכיוון הרצוי.