משכנתאות

משכנתאות

הלוואת המשכנתא היא אחד הצעדים הפיננסיים המשמעותיים ביותר שתבצעו. כל החלטה בתחום המשכנתאות נקפיד לקבל בצורה שקולה לאחר התייעצות עם איש מקצוע. חשוב להבין שכאשר מעורבים סכומים כה גבוהים כי סטייה של חצי אחוז לכאן או לכאן משמעה עשרות ואף מאות אלפי שקלים. ההשלכות של ההחלטות שתקבלו היום עתידות להשפיע על מצבכם הכלכלי בעשר השנים הבאות לפחות. עשו לכם כלל שלא לחתום על מסמכים או לקבל החלטה קטנה או גדולה מבלי להבין היטב את המשמעות של הדברים. אל תתביישו לשאול שוב ושוב ואל תוותרו על התייעצות עם איש מקצוע. 

איך מתחילים לברר על משכנתאות?

השלב הראשון בדרך למשכנתא המושלמת הוא הגדרת הסכום המבוקש. עליכם לבחון את העלות של הנכס שאתם רוצים לרכוש מול ההון העצמי הקיים ולזכור להוסיף גם הוצאות של שיפוץ, מעבר וריהוט. חשוב לדעת שקיימת מגבלה על סכומי משכנתאות שאפשר לקבל. הסכום שתוכלו לקבל נקבע בהתאם להיקף ההכנסה הפנויה שלכם וההון העצמי שעומד לרשותכם. הבנק נדרש להעריך את הסיכון, את היכולת הכלכלית שלכם ולבחון את נתוני האשראי שלכם יחד עם ההיסטוריה הפיננסית. 

איזה אחוז מימון אפשר לקבל?

משכנתאות הן הלוואות שמלוות אותנו במשך כמה עשרות שנים כך שעלינו לבחור נכון בהחזר חודשי שנוכל לעמוד בו. רוב הזוגות מקבלים על עצמם הלוואת משכנתא בעודם צעירים (ללא ילדים) כך שעליהם לקחת בחשבון את ההוצאות הכרוכות בהרחבה עתידית של המשפחה. שימו לב שאתם בוחרים דרך פורטל פיננסי מוביל מסלולי משכנתאות שמתאימים לכם ואנכם מפריזים בסכום. את מלוא הסכום שאתם מקבלים על עצמכם כעת יהיה עליכם להחזיר בתוספת ריבית. אחוז המימון המקסימלי שאפשר לקבל מהבנק הוא 75%. בנק ישראל אינו מאפשר אחוז מימון גבוה יותר באופן גורף.