מה הם התנאים ללקיחת משכנתא לכל מטרה?

מה הם התנאים ללקיחת משכנתא לכל מטרה?

תמיד ידענו שמשכנתא לוקחים כאשר אנו מעוניינים בדירה חדשה. משכנתא לכל מטרה היא משכנתא שונה. אמנם שני סוגי המשכנתאות דומים אך משכנתא לכל מטרה היא קצת שונה ממשכנתא רגילה לדיור.

משכנתא לכל מטרה היא לכאורה כמו הלוואה לכל מטרה משכנתא אך שלא כמו בכל הלוואה, כאן אתם ממשכנים את הנכס שלכם ובתמורה לזה, אתם מקבלים את ההלוואה. שלא כמו במשכנתא רגילה כאן אתם אלו שמקבלים את הכסף ולא בעל הנכס ממנו קניתם. אתם נותנים לגוף המלווה את הזכות למכור את הנכס שלכם, אם לא תצליחו לעמוד בהחזר ההלוואה.

הכסף חופשי בידיים שלכם

משכנתא לכל מטרה, כשמה כן היא. המשכנתא לא נועדה על מנת לקנות דירה אלא הכסף ניתן לכם ותעשו בו ככל העולה על רוחכם. אם כי בעת מתן המשכנתא, עליכם להצהיר ולומר את המטרה לשמה אתם זקוקים לכסף.

המטרה יכולה להיות גם רצון לקנות נכס נוסף אם לכם או לילדכם. כמו כן תוכלו לקחת את ההלוואה, גם לשיפוצים או סתם לאיזה טיול טוב.

את ההלוואה תוכלו לקבל כמסגרת אשראי, כך שבכל תקופה תוציאו סכום כסף ורק על הסכום שנמשך, תצטרכו לשלם ריבית. במקום לקחת הלוואה ענקים בפעם אחת ולהתחייב סכום גדול של ריביות. קיימת אפשרות גם לאיחוד הלוואות במקרה שההחזרים החודשיים כבדים, ניתן לקרוא בהרחבה על איחוד אשראי באתר תשואות פיננסים.

מי מקבל משכנתא לכל מטרה

צריך לזכור כי משכנתא לכל מטרה תינתן רק אם הנכס משמש לדיור, אם הנכס אינו מהווה לדיור, כמו למשל משרד או מגרש, זה נקרא משכון ומימון נכס מסחרי. בשביל נכס כזה תצטרכו לפנות לבנקים מסחריים.

כאמור את המשכנתא יכולים לקבל רק בעלי נכס לדיור, כמו כן אנשים שיש להם משכנתא קודמת על הבית אבל רק על 50 אחוז מהנכס, גם כן תוכלו לעשות השלמה עד לשווי המלא.