הסכם שכירות קצר ופשוט

הסכם שכירות קצר ופשוט

בירוקרטיה היא חלק בלתי נפרד מכל הסכם נדל"ן שהוא – לרבות חתימה על הסכם שכירות. הרבה אנשים יודעים כי בחתימה על חוזה שכירות תל אביב היא עיר מאתגרת במיוחד, כיוון שבעלי הדירות בה בדרך כלל מורגלים בתחלופה תדירה של שוכרים ואינם מתפנים להעמיק ולהתאים את הנוסח, עבור כל דייר חדש שנכנס לדירה. אבל דווקא בגלל זה, אם אתם בעלי נכס, חשוב שתהיו יוצאים מהכלל ותשימו דגש על כל סעיף וסעיף בחוזה – למענכם ולמען הדיירים שלכם ובעיקר למניעת עוגמת נפש לאורך תקופת השכירות עצמה.

בחרו דיירים שמתאימים לכם

רגע לפני שאתם חותמים על הסכם שכירות תל אביב היא עיר ש"מורגלת" במעברי דירה, לכן אתם צריכים לזכור שדיירים ששוכרים דירות בעיר הזאת, הם בדרך מנוסים מאוד. זכרו כי אתם, בעצם, בונים סוג של מערכת יחסים למשך שנה לפחות, עם אנשים שאתם בכלל לא מכירים. חשוב לבחור בקפידה את האנשים שיגורו בנכס שלכם ולכן, גם אם פגשתם אותם והם מצאו חן בעיניכם, מומלץ ואפילו הכרחי לעגן בתוך נוסח החוזה של השכירות את הנושאים החשובים לכם, כבעלי הבית.

חוזה שכירות תל אביב – הדגשים

המטרה היא לכתוב, בצורה ברורה שאינה משתמעת לשתי פנים, את כל הדברים שקריטיים לכם. זה יכול להיות הנושאים הבסיסיים כמו שמירה על ניקיון ועל שלמותו של מבנה הבית, צביעת הבית לפני סיום החוזה וכן לקיחת אחריות על מכשירי חשמל שהתקלקלו – במידה שאתם סיפקתם ציוד שכזה. אך מעבר לכך, בחתימה על חוזה שכירות תל אביב יש לזכור שמותר לכם לשמור על הנכס שלהם, באופן שאתם רואים אותו לנכון.

נסחו את החוזה בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים

כאשר אתם מחתימים את הדיירים על החוזה של השכירות, הכניסו בסעיפים השונים את הנושאים שאתם לא מוכנים לוותר עליהם: למשל, איסור להכניס חיות מחמד, או הזמנת אנשי מקצוע לתיקונים מתוך רשימה של אנשים מאוד ספציפיים שרק עליהם אתם סומכים וכו'. זה נכון שלעיתים הדבר עלול להיתפס בתור קטנוניות, אך בסופו של דבר מדובר בכסף שלכם ובנכס שלכם, שעליו אתם רוצים לשמור וזה לגיטימי בהחלט.