איך תשמרו על צנרת הבניין שלכם

איך תשמרו על צנרת הבניין שלכם

מגורים בבניין משותף לא מתאימים לכל אחד. למרות שלכל דייר יש את הדירה הפרטית שלו בבניין, עליו לשמור על יחסים תקינים ונעימים עם שכניו לבניין כדי שכולם יגורו בשלום יחד. בניין משותף כולל כניסה ולובי משותף לכלל הדיירים, אזור חניה משותף, גינה או חזית בניין משותפת לכולם וכמו כן גם תשתיות בניין משותפות הכוללות בין השאר את הצנרת שמחוברת אל הביוב העירוני.

כדי שכל הדיירים יוכלו לעשות שימוש חופשי במים בדירתם, כל אחד מהם מחובר אל צנרת הבניין העוברת בין כל השכנים "ואוספת" את המים העוברים בה ישירות אל הביוב. 

מהם הגורמים לפגיעה בצנרת הבניין?

מכיוון שהצנרת בבניין משמשת את כל הדיירים באופן יומיומי, פגיעה בה עלולה לגרום לא מעט בעיות עבור כל הדיירים ואז נדרש תיקון פנים צנרת כללי. כאשר נוצרת סתימה בצנרת כתוצאה משימוש לא נכון של אחד מהדיירים, הדבר פוגע בצנרת המשותפת ולכן המים שמתנקזים לצינור לא יכולים לעבור כמו שצריך.

משום כך חשוב מאוד לשמור על הצנרת המשותפת, ולהימנע מלהשליך פסולת כמו ניירות, מגבונים, שאריות אוכל, שערות וכו' אל בורות הניקוז בדירה ובנוסף גם להימנע מלהשליך פסולת אל הכלים הסניטריים בבית שמחוברים אל הצנרת כמו אסלות, כיורים ואמבטיות.

פתרונות אינסטלציה מתקדמים

סתימה בצנרת הבניין היא בעיה מורכבת הפוגעת באורח החיים של כל הדיירים. במקרה כזה, מומלץ לפנות בהקדם אל שירותי אינסטלציה מקצועיים שיפתרו את הבעיה וישחררו את הסתימה באמצעות צילום צנרת ביוב בין היתר. כיוון שמדובר בצנרת ארוכה הנפרשת על פני כל הבניין, יש לאתר את מקור הסתימה באופן מהיר ומדויק עם מינימום נזק  היקפי לקירות והתשתיות בהם הצנרת נמצאת.

קיימים מגוון פתרונות אינסטלציה מתקדמים לבעיה מסוג זו, וכך ניתן לפתוח את הסתימה בצנרת באמצעות טכנולוגיה חדשנית כמו מצלמות ורובוטים מיוחדים.