כיצד ניתן לחסוך בעת רכישה דירה

כיצד ניתן לחסוך בעת רכישה דירה

רכישת דירה היא העסקה הכי יקרה ומשמעותית שאנחנו יכולים לבצע. מדובר על עסקה שתשפיע על איכות חיינו והיכולות הכלכליות למשך שנים ארוכות, היא תשפיע על הדרך בה נתנהל מבחינה כלכלית, על גובה התקציב שלנו, בין אם זה מדי חודש וחודש ובין אם זה בטווח של שנים. 

מדובר בעסקה לא פשוטה, שכן ישנם הרבה מאוד סעיפים ותנאים שצריך להתייחס אליהם, מעבר לכך, הרי שיש לא מעט מסים שצריך להכיר ולשלם, כמו למשל מס רכישה. זהו מס שמוטל על כל מי שרוכש דירה או קרקע ועליו לשלם, בהתאם לגובה העסקה וכן לשיעורי המס אשר מתעדכנים מדי שנה. יחד עם זאת, קיימים לא מעט פטורים והקלות שניתן ליהנות מהם, אם לומדים מי זכאי להם, כיצד ומתי הוא יכול לקבל אותם, קראו עוד באתר https://koren.lawyer

אחת הדרכים הטובות ביותר להתמודד עם העלויות של רכישת דירה ולצמצם אותן, בין היתר על ידי צמצום מס הרכישה, זה בעזרת העסקתו של עורך דין שמתמחה במיסוי מקרקעין. חשוב לציין, הרבה מאוד ישראלים נוטים לחשוב שהם יכולים לעשות את זה לבד, הם יכולים להתמודד עם שאלות של מיסוי בעצמם. אך גם אם הם מצליחים להקטין באופן מסוים את העלויות (דבר שלא תמיד קורה), הרי שאם הם היו שוכרים עורך דין מנוסה, סביר להניח שהם היו יכולים לצמצם באופן מהותי יותר את העלויות. 

כיצד עורך דין יכול לעזור

עורך דין יוסי קורן שמתמחה במיסוי מקרקעין, יכול ללוות את תהליך הרכישה, לייעץ, לבדוק את הפרטים האישיים והנתונים, על מנת לבדוק האם אפשר להשיג הקלות, פטורים מסוימים שיקלו על עלויות העסקה. הוא יכול לחשב את מס הרכישה ואם יש צורך לנהל מו"מ עם הגורמים הרלוונטיים במטרה להוריד את העלויות, כך או אחרת. 

חשוב לציין, עורך דין יודע דברים ומכיר את הנושא לעומק, באופן שאזרח מן השורה שאיננו מתמחה בתחום, איננו יודע ומכיר. לכן גם מידת ההשפעה שלו תהיה הרבה יותר רחבה מאשר של כל אזרח אשר ניגש לרכוש דירה ורוצה לנסות להפחית בעצמו את מס הרכישה.