היתרונות של פרגולות עץ

היתרונות של פרגולות עץ

במדינה כמו ישראל שבה ישנם ימי שמש רבים, מאוד, מרפסת או גינה הם מקומות מעולים להתרווח עם כוס קפה, לארח חברים או משפחה ובאופן כללי לבלות באוויר הצח. מצד שני חשיפה מופרזת לשמש ישירה היא לא בריאה, ובשעות הלוהטות גם לא נעים לשבת ולהרגיש איך הקרניים מטגנות אותנו לאט לאט. הפתרון: פרגולה מעץ.

אסתטיקה מעולה

היתרון הראשון שמתבלט מיד לעין כשמתבוננים על פרגולות עץ הוא כמובן היופי שלהן. פתרונות הצללה אלה מתאפיינים במראה שמשלב חוסן ורוך, חיבור מצוין לטבע ולסביבה וכמובן שניתן למצוא עצים בכל גוון כמעט שתרצו – כך שאפשר ליצור הרמוניה מוצלחת בין הפרגולה לבין המרחב שבו היא מותקנת.

עמידות לטווח ארוך עם מינימום תחזוקה

לצד היתרון האסתטי מציעה פרגולה מעץ גם תועלת פרקטית: עץ הוא חומר גלם נוח לעיבוד ולעבודה איתו, ולכן מחירי פרגולות אלה נוחים וכל אחד יכול להרשות אותם לעצמו. בנוסף העץ עמיד מאוד, ובמיוחד אם בוחרים סוג עץ איכותי. העמידות היא גם בפני פגעי מזג האוויר כולל לחות וחשיפה לשמש, וגם בפני חרקים שעלולים להיות מזיקים – וזאת עם תחזוקה מינימלית שכולל שימון וצביעה מחודשת אחת לשנה בממוצע.

הסוגים השונים של פרגולות עץ

באופן עקרוני ישנם שני סוגים של פרגולות עץ – תלויות ועל עמודים. פרגולות תלויות נחשבות לאסתטיות יותר בזכות המרחב הפתוח, וגם ההקמה שלהן קלה יותר אם כי התכנון מורכב ומחייב גם אישור של מהנדס. לעומת זאת פרגולה על עמודים מחייבת תשומת לב כדי לא לפגוע ברצפה או באדמה, אבל התכנון שלהן פשוט יותר.

תוספות אפשריות

על-מנת להפיק מקסימום תועלת מפרגולת עץ תוכלו להוסיף לה למשל קירוי – סנטף או פוליגל – כך שגם בימים הגשומים תוכלו לבלות במרפסת או בחצר מתחת לפרגולה. עוד אופציה היא צמחיה מטפסת על הקורות שתומכות בפרגולה (אם בחרתם פרגולות עץ על עמודים) או על הקורות העליונות. בכל מקרה חשוב לרכוש עצים איכותיים ולהפקיד את התכנון בידיים מקצועיות ומנוסות שימצאו את הפתרון המיטבי בהתאם לצרכים הספציפיים שלכם.