איך בוחרים שמאי מקרקעין בקריות

איך בוחרים שמאי מקרקעין בקריות

היום ניתן למצוא לא מעט בעלי מקצוע העוסקים בתחום השמאות, אך כאשר מחפשים אחר שמאי מקרקעין בקריות, מומלץ לבצע סקר שוק נרחב. מדובר על איש מקצוע שאמור לספק לכם הערכה מדויקת לגבי השווי של הנכס שברצונכם לרכוש או למכור, ולכן חשוב לוודא כי מדובר על אדם אמין ומיומן. הערכת שווי נכסים של השמאי חייבת להכיל מספר גדול של גורמים שונים, על מנת להבטיח את האובייקטיביות והדיוק שלה. אין שום טעם לעבוד עם שמאי שיספק לכם הערכה בהתאם לצרכים שלכם, היות והערכה מסוג זה ניתנת לביטול מהיר בבית המשפט. לכן חשוב לא להתפשר, אלא לעבוד אך ורק עם שמאי מקצועי, אמין, מנוסה וותיק בתחום. רק שמאי מסוג זה, יוכל לספק לכם את ההערכה המדויקת ביותר, אשר תחזיק מעמד גם בבית המשפט ותוכל לקדם אתכם במשא ומתן שאתם מנהלים או בהתנהלות מול הרשויות השונות.

טיפים לבחירת שמאי מקרקעין בקריות

קודם כל, כאשר מחפשים שמאי מקרקעין בקריות, יש צורך לוודא כי מדובר על שמאי מוסמך בעל רישיון לפעול בתחום. לכן חשוב להיכנס לאתר של שמאי מקרקעין על מנת לאמת את הרישיון וההסמכה הנדרשים מכל שמאי בארץ. מעבר לכך, חשוב לשים לב למוניטין של השמאי, היות ושמאי ללא מוניטין טוב, לא יוכל לשרת אתכם כראוי. חשוב לבחור בשמאי אמין, מדיוק ומנוסה, על מנת לקבל את חוות הדעת המדויקת ביותר עבור הנכס שלכם. יש לשים לב כי השמאי מתמחה בנכסים הדומים לנכס שלכם, על מנת להבטיח את ההבנה שלו בתחום הפקעת קרקע, מס שבח ועוד. כמו כן, חשוב לזכור כי שמאי יכול לשמש כעד מומחה בבית המשפט, לכן כדאי לעיין בפסקי דין קודמים, על מנת לאתר שמאי שנחשב לאיכותי ביותר מבחינת בית המשפט. במידה ומדובר על שמאי שבית המשפט ביטל את עדותו, כדאי לוותר עליו ולעבור למועמד הבא.

לסיכום, חשוב לבחור שמאי מקרקעין איכותי ומנוסה, בעל מוניטין טוב וניסיון של שנים בתחום. חשוב לבדוק היכן למד השמאי ומהן ההשתלמויות השונות שהוא עבר. מומלץ שלא להתבייש, אלא לשאול אותו לגבי ההסמכה שלו, הניסיון שלו וכדומה.