יזמות תמא 38

יזמות תמא 38

אחד מהפרויקטים הגדולים ביותר בתחום הנדלן בישראל, בשנים האחרונות, הוא פרויקט תמא 38. מדובר על פרויקט מאוד פופולארי ושכיח בלא מעט ערים ויישובים בסדרי גודל שונים. מטרת הפרויקט הנ״ל הוא לשפר את איכות המבנים על מנת שיוכלו להחזיק מעמד במקרה של רעידת אדמה. כמו כן מטרת הפרויקט היא לשפר את איכות חיי הדיירים במבנים, בהם נערך פרויקט מסוג זה.

יזמות תמא 38, מתבצעת במבנים ישנים אשר נבנו לפני 1980, אשר אינם עומדים בתקנים המחמירים להגנה בפני רעידות אדמה. התוכנית יצא כחלק מהחלטה ממשלתית שהתקבלה בתחילת שנות האלפיים, מתוך הבנה שבעתיד עלולה להתרחש רעידת אדמה גדולה שתגרום נזק משמעותי למבנים בישראל, וכל מבנה שנבנה לפני 1980, לא יוכל לעמוד בה.

יזמות מסוג זה, היא מנת חלקה של קבלנים ויזמי נדלן אשר מבקשים להציע לבעלי הנכסים וכן לדיירים באותם מבנים, אפשרות ליהנות מנכס איכותי, משופר, נכס ברמה גבוהה יותר, מה שישפר את איכות חייהם מחד, ויעלה את ערך הנכס מאידך.

מדוע משתלם לעשות את זה

כל הצדדים בפרויקטים מסוג זה יכולים להצליח. בין אם הדיירים ובעלי הנכסים שנהנים מדירות איכותיות ומבנים משופרים, בין אם זה הקבלנים שנהנים מזכויות בנייה בתנאים טובים, ובין אם זו המדינה נהנית מאפשרות לשמור על חיי אדם ולחסוך עלויות רבות.

חשוב להדגיש, לא מודבר בפרויקט בנייה רגיל, אלא פרויקט שמחייב הסכמה של הדיירים, אישורים ייחודים, ועוד שורה של תנאים שצריכים להתקיים בשביל שיהיה ניתן לקיים את הפרויקט בצורה סדירה. תהליך העבודה לוקח לא מעט זמן, אך התוצאות ללא ספק משתלמות בסופו של דבר. זאת כמובן בהנחה ומי שמבצע אותו, עושה זאת על הצד הטוב ביותר, מתחילתו ועד סופו.