עיצוב מסעדות – כך תעשו זאת נכון

עיצוב מסעדות – כך תעשו זאת נכון

פתיחת מסעדה היא חלומם של עשרות אלפי אנשים בישראל ורק אלפים זוכים לעשות את זה באמת. מתוכם רק כמה מאות מסעדות נחשבות למצליחות ואלה פזורות בכל רחבי הארץ. ניתן להתפרנס בכבוד ממסעדה, אולם גם השפים הגדולים, העשירים והמצליחים ביותר, לא היו מצליחים עם המסעדות שלהם אילולי שירותיו של מעצב פנים מקצועי. בשירות זה הוא דואג לעצב ולתכנן את הקונספט הרעיוני של עיצוב המסעדה, להשתמש בריהוט, צבעים, תפאורה, אביזרים ואלמנטים שונים על מנת לקיים את הקונספט.

על מה חשוב לשים דגש בעיצוב המסעדה?

מסעדה מוצלחת ומקצועית, עם שף מנוסה ומבין עניין, מבוססת על הלקוחות. אוכל טעים ככל שיהיה, מיליונים שתשקיעו בהקמת המסעדה או פרסום מאסיבי שתעשו לה – כל אלה לא יעזרו אם לא תדעו לתת שירות אדיב ומקצועי ללקוח ותשימו אותו במרכז. לשים את הלקוח במרכז אומר שהכול מתחיל מעיצוב המסעדה. הלקוח מוכן לשלם לכם כסף בשביל חוויה טובה. החוויה שלו מתחילה מהרגע שהוא נכנס למסעדה, דרך ההתיישבות בשולחן, ביצוע ההזמנה, ההמתנה לאוכל, תשלום החשבון ועד העזיבה מהמסעדה. בכל אחד מהרגעים הללו הוא מסתכל מסביבו, בוחן את עיצוב המסעדה ואת התחושות והרגשות שלו בישיבה במסעדה וכל העיצוב מסביב הוא זה שנותן לו את ההרגשה הזו והתחושות הללו.

האם כדאי לעשות קונספט יצירתי או לקחת רעיונות מוכרים ואם כן איך לעשות את זה מבלי ל"העתיק"?

השאלה שרבים שואלים את זה בעת עיצוב מסעדות היא האם כדאי לבנות קונספט ייחודי או להעתיק דברים מוצלחים ממסעדות אחרות. אין לכך תשובה חד משמעית והכול תלוי בתחושה שלכם. בניית קונספט ייחודי תמיד מומלצת כי היא מייחדת אתכם אל מול אלפי מסעדות אחרות בארץ או באזור שבו נמצאת המסעדה. במידה וזה מצליח אתם יכולים להצליח, במידה וזה לא מצליח תקבלו ביקורות שליליות ולא כל אחד יתחבר לעיצוב שלכם. בנוגע להעתקות, כמובן שלא מעתיקים עיצוב מלא של מסעדה אחרת כי זה בדיוק כמו להעתיק יצירה ספרותית או פטנט כלשהו, אך תוכלו לקחת אלמנטים רעיוניים בעיצוב, להעתיק אותם ולהתאים אותם לקונספט שלכם ולצבעים שלכם.

הכול קשור בעיצוב בסופו של דבר, כל התפאורה, הצבעים, הריהוט, צורת ההגשה של האוכל ולעתים רבות גם לבוש העובדים, סגנון הכתיבה של התפריט ועוד. יובל הלל הנו מעצב פנים מקצועי וישמח לתת לכם שירותי עיצוב פנים למסעדה שלכם ברמה הגבוהה ביותר.