בדרך לעסקאות נדל"ן עוצרים אצל שמאי מקרקעין

בדרך לעסקאות נדל"ן עוצרים אצל שמאי מקרקעין

עסקאות נדל"ן מכל סוג ובכל סדר גודל כספי, מחייבות אתכם להסתייע באנשי המקצוע המובילים ביותר בתחומם, בין אם מדובר במתווך נדל"ן, עורך דין מקרקעין ושמאי מקרקעין. בשורות שלפניכם, תוכלו למצוא מידע מקצועי כללי אודות שירותיו של שמאי מקרקעין במסגרת ליווי עסקאות נדל"ן.

עסקאות נדל"ן, גם מהצד של המוכר וגם מהצד של הקונה, הן עסקאות בשווי מאות ואף מיליוני שקלים, כאשר כל פרמטר מקצועי בהיבט של הנכס שלגביו מתבצעת העסקה, עלול להשפיע בצורה כזאת או אחרת או על שווי הנכס ומחיר העסקה. לפיכך, בכל עסקת נדל"ן אותה אתם עתידים לבצע, מומלץ להסתייע בשירותיהם של אנשי מקצוע ובראשם שמאי מקרקעין האמון על אומדן שוווי נכסי נדל"ן מכל סוג.

הערכות שמאי מקרקעין בכל הנוגע לשווי הנכס במסגרת עסקאות נדל"ן, הן קריטיות עבור המוכר והקונה כאחד, והן מיושמות בהתאם לשלוש גישות שומה עיקריות המבוססות על השיטה האמריקאית לצרכי הערכות שווי של נכסי נדל"ן , וביניהן גישת השוואה שהיא למעשה סוג של הערכת שווי נפוצה המתבססת על ניתוח עסקאות אשר התקיימו בנכסים דומים או זהים באזור הגיאוגרפי בו ממוקם הנכס הנדרש להערכת שווי. גישה זו נפוצה בעיקר לצרכי הערכות שווי של דירות מגורים ובתים פרטיים.

כיצד לבחור שמאי מקרקעין?

בחירת זהותו של שמאי מקרקעין כזה או אחר, חייבת להיעשות בהתאם למספר פרמטרים מרכזיים שהעיקרי שבהם הוא כמובן החזקת רישיון שמאי מקרקעין בהתאם לחוק שמאי מקרקעין (תשס"א 2001) שהוא למעשה חוק המסדיר את מקצוע שמאות המקרקעין בישראל.

בנוסף, חשוב ומומלץ לבחור שמאי מקרקעין בהתאם להיקף שירותי השמאות המוצעים על ידו והתאמתם לצרכי הערכות השווי לסוגי הנכסים הרלוונטיים לגבי עסקת הנדל"ן בה אתם מעורבים. כמו כן, מומלץ לבדוק את היקף הניסיון המקצועי העומד לרשות השמאי ואת היקף העסקאות בהן הוא היה מעורב בתקופה האחרונה.

מתי תדרשו לשירותי שמאי מקרקעין?

כפי שציינו לעיל, שירותיו המקצועיים של שמאי מקרקעין נחוצים לכל אחד ואחת מביניכם המעורב בביצוע עסקת נדל"ן כזו או אחרת, הן מהצד של המוכר והן מהצד של הקונה. כמו כן, שירותי של שמאי מקרקעין נועדו לצרכי הגשת חוות דעת מקצועית לבית המשפט במקרים בהם אתם נדרשים להגיש תביעה כנגד היזם/קבלן באמצעותו רכשתם דירת מגורים בה התגלו ליקוי בנייה כאלו ואחרים בהתאם לחוק מכר דירות ובתוך תקופת האחריות.

חשוב לציין שאת שירותיו המקצועיים של שמאי מקרקעין, מומלץ לשכור לקראת כל עסקת נדל"ן כזו או אחרת בה אתם מעורבים, בין אם מדובר ברכישה או מכירה של דירת מגורים יד שנייה ובין אם מדובר בעסקאות נדל"ן לרכישת קרקעות פרטיות, ביצוע הערכות שווי במסגרת פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית ועוד מגוון רחב של סוגי עסקאות נדל"ן.