מעלון

מעלון

  • גר בבית גדול עם מספר קומות?
  • מתקשה לעלות במדרגות?
  • מתנייד עם כסא גלגלים?

מעלון הוא פתרון אידיאלי עבור אנשים שגרים בבתים גדולים ואינם מסוגלים עוד לעלות במדרגות בכוחות עצמם או לחילופין, פשוט נוח להם יותר להתנייד עם מעלון. מעלון נמצא יעיל במיוחד לשימוש על ידי נכים ועבור כל מי שאינם מסוגלים להתנייד בכוחות עצמם, והוא עוזר להם לנוע ממקום למקום בנוחות ובחופשיות.

מהו מעלון?

מעלון הוא סוג של מעלית קטנה אשר מותאמת לשימוש בתוך בתים פרטיים בעלי קומה אחת ומעלה. המעלון הומצא עבור שימוש ביתי והוא קטן יותר והרבה פחות מסיבי ממעלית רגילה המוצבת בבניינים גבוהים. מעלון יכול לשאת משקל די גבוה של 300-450 ק"ג  (תלוי בגודל המעלון), משקל אשר שווה למשקלם של 4 אנשים בערך. ישנם מעלונים המותאמים גם לשימוש לכיסאות גלגלים מבחינת הגודל והעיצוב.

מי זקוק לשימוש במעלונים?

הרבה אנשים אשר חיים בבית שלהם כל החיים מגיעים לגיל מבוגר ומתחילים להרגיש קושי בטיפוס במדרגות בין קומות הבית, הם כבר אינם צעירים ולעלות בכל פעם בעזרת רגליהם גובה מהם כוח פיזי עצום, ויש גם אנשים שפשוט מגיעם למצב שאינם מסוגלים לעשות זאת כלל. עבור אותם אנשים הומצא המעלון. בעזרתו הם יכולים להתנייד בקלות בין החדרים בבית מבלי להתעייף או לפחד ליפול.

מלבד סיבה זו הומצאו המעלונים גם עבור בתים פרטיים שיש בהם הרבה קומות וגם הרבה אנשים אשר מתניידים בי הקומות מספר פעמים ביום. שימוש במעלון הוא פשוט, מהיר ונוח ואין כל סיבה לא להתקין אותו בבית מסוג העונה לקריטריונים של התקנת מעלון.

סוגי מעלונים קיימים

הומצאו לא מעט סוגים שונים של מעלונים על מנת לסייע לכל מי שרוצה להשתמש במעלון מסיבה כזו או אחרת:

  • מעלון עם כסא – מותאם לגרם המדרגות
  • מעלית ביתית – מעלון שהוא ממש כמו מעלית רגילה אך קטן ומותאם לשימוש בתוך בית
  • מעלוני כסא עם שיפוע – המותאמים לגרמי מדרגות בעלי עיקולים
  • מעלון נייד שניתן להעביר ממקום למקום

השימוש במעלונים רק הולך ומתגבר בשנים האחרונות, ועקב כך כל הזמן ממציאים עוד ועוד סוגים שונים ומשוכללים יותר של מעלונים שונים.

יתרונות בשימוש במעלון על פני פתרונות אחרים

הפתרון של מעלון הוא זול הרבה יותר מאשר לעבור לדוגמא מבית עם קומות לבית קרקע. כשמדובר על אנשים מבוגרים שחיו כל חייהם באותו בית, סביר להניח כי לעזוב אותו דווקא בגיל מבוגר יהיה להם קשה יותר והם כלל לא ירצו בכך, ועל כן פתרון של מעלון בתוך הבית שיסייע להם להתנייד בין קומות הבית הוא הפתרון המשולם.

את המעלון ניתן להתקין בפיר חיצוני או פנימי (תלוי בבניה של הבית וברצונות הדיירים), וכמו כן ניתן להתקין אותו עם גימור פורמייקה, זכוכית, פרקט וגם אפילו לרצף אותו עם אותו הריצוף הקיים בבית על מנת שהמעלון יתאים בצורה מושלמת לבית.