אילו גופי תאורה מתאימים לאיזה סוגי חדרים?

אילו גופי תאורה מתאימים לאיזה סוגי חדרים?

אחד הנושאים שלא הייתה אליו התייחסות רבה בעבר אך כיום הוא תופס חלק חשוב ונכבד בעיצוב הבית, הוא נושא התאורה. כיום ישנה מודעות רבה לבחירת סוג התאורה והתאמתה לחללים השונים. כמובן שקיימים הבדלים בין סוגי התאורה שמתאימים לכל חדר, ולכן יש להתייעץ עם מומחים לפני שבוחרים תאורה לחדרי הבית השונים.

תאורה יפה היא לא תמיד תאורה נכונה

אין כל חוכמה לרכוש גופי תאורה מגניבים ולגלות שהם לא מתאימים לחדר שיועדו עבורו או שהם לא מאירים מספיק טוב את החלל. ולכן, כאשר בוחרים בגופי תאורה יש לשים לב למה הם מיועדים, לאיזה חדר צריך אותם ומהי מטרת הרכישה וכך להתאים אותם לצורך הנדרש. לדוגמא, בחדר האמבטיה יש להתקין תאורה עמידה בפני מים, בחדר השינה ניתן להתקין תאורה רכה ורומנטית וכדומה.

כמו כן, יש לשים לב להתאים את הגודל של גוף התאורה לחדר בו הוא אמור להיות. למשל, בסלון גדול יש להתקין גוף תאורה גדול ומרשים מה שלא יתאים ואף יראה מוזר בסלון קטן וכמובן גם להיפך, גוף תאורה קטן שמותקן בסלון גדול, לא ישרת את מטרתו מכיוון שהוא יבלע בחדר רחב הממדים.

גופי תאורה בהתאמה למראה העיצובי של הבית

כאשר בוחרים גופי תאורה מסוגננים חשוב לשים לב כי מלבד הדגש על התאמת התאורה לחלל הרצוי, יש להתאים את העיצוב שלו לסגנון הכללי של הבית. כאשר מדובר בבית בעל עיצוב אלגנטי ונקי ניתן להתקין נברשת מפוארת בעלת קני תאורה רבים בצבעי זהב ולבן ולעומת זאת, בבית שמעוצב בסגנון קליל יותר ניתן לשלב תאורת פסים צבעונית בשילוב של תכלת ושמנת.

חשוב לדעת, כי כאשר התאורה משתלבת במדויק עם הסגנון השולט בבית ומתאים לרהיטים שנמצאים בו, נוצרת אווירה של הרמוניה ושילוב, מה שגורם לבני הבית וכמובן לאורחים להרגשה נעימה. בדרך כלל לא יודעים רוב האנשים לשים את האצבע במדויק מהו הגורם אשר יוצר את תחושת הנוחות והרגשה של "כיף פה". אך לרוב, זה יהיה קשור לשילוב הנכון של הריהוט בבית לבין שילוב של תאורה מתאימה.

המאמר נכתב באדיבות עולם העשייה, למידע נוסף בקרו באתר www.olam-haasiya.co.il