מנורות לפי דרישה

מנורות לפי דרישה

מי שמשקיע זמן ומשאבים בעיצוב ביתו ונותן לכך את הדעת, צפוי בשלב כלשהו לשאול את השאלה – כיצד יוצרים את הקשר בין גופי התאורה שנבחר לכל חלל ובין הסגנון העיצובי של הבית. התשובה לשאלה הזו כוללת בתוכה נושא אחד חשוב, והוא – מנורות לפי דרישה.

היום אחוז גבוה מגופי התאורה מותאמים לסגנון העיצוב המודרני אשר תפס תאוצה אדירה בשנים האחרונות. חלק גדול מהגופים מיוצרים מאלומיניום במטרה ליצור התאמה מושלמת לטכנולוגיה אותה אנו מכירים כתאורת לד. לתאורה זו יתרונות רבים, וביניהם חיסכון באנרגיה, שמירה על הסביבה, ועוד. האלומיניום הוא גוף שמקרר את הלד ושומר עליו לאורך זמן. יחד עם זאת, בהחלט ניתן גם לייצר מנורות לפי דרישה מחומרי גלם אחרים כמו קרמיקה, זכוכית ואפילו עץ.

מה ההבדל בין מנורות לפי דרישה למנורות רגילות?

אנו חיים בעידן המאופיין בסיטונאות. רוב המוצרים זהים אחד לשני ולכן לא פשוט ליצור בידול או ייחודיות. פעמים רבות, כשנגיע לכמה בתים או חנויות במקביל נראה בדיוק את אותו גוף תאורה, שוב ושוב. הרעיון שברכישה לפי דרישה הוא לקבל משהו שהוא קצת שונה, ייחודי, משהו שמצד אחד מותאם לקהל היעד כלומר לבית הפרטי, לפנטהאוז, לדירה או לחנות הבגדים היוקרתית ולאווירה המדויקת שאנחנו רוצים ליצור בכל חלל במקום, אך מצד שני לתת מענה מדויק לצרכים באותו חלל מבחינת ההתייחסות לתאורה. 

מנורות לפי דרישה מאפשרות לנו לקבל גופי תאורה מעוצבים לפי הצורך המדויק והספציפי ביותר שלנו. למעשה, אם ניעזר ביועץ תאורה מקצועי, הוא יוכל לסייע לנו בהתאמת גופי תאורה כאלה על פי נתונים בחלל כמו גובה התקרה, גודל החלל, סוג החלל, הצבע, הסגנון העיצובי המועדף עלינו, כמות האור הנדרשת, גוון האור, התקציב ועוד.

טרנדים עכשוויים בעולם התאורה

הטרנד המדובר ביותר בתקופה האחרונה בעולם התאורה המותאמת אישית נקרא תאורה ליניארית מוסתרת. כשאנחנו נכנסים למשל למקום שהחלל בו מואר בצורה מאוזנת, נעימה אבל אנחנו לא ממש יודעים מהיכן האור מגיע, זה בדיוק מה שתאורה ליניארית מוסתרת עושה. למעשה, אנו רואים פחות ופחות גופים שמשתלשלים מהקירות, אלא הגופים נמצאים בתוך הקירות, מתחת לרצפות ובכל מיני מקומות נסתרים. כמובן, שנהוג גם לשלב גופים מעוצבים עומדים שמעניקים לחלל עומק ויוקרה.

כיצד בוחרים מנורות לפי דרישה?

  1. עוברים חלל חלל בבית ומאפיינים אותו
  2. בודקים מהם הצרכים והפעולות שאנו מבצעים בכל חלל
  3. מתייחסים לגודל החלל, לגובה התקרה, לכמות ועוצמת האור שאנחנו רוצים לקבל
  4. בונים תכנית ומחליטים על תקציב
  5. מחליטים על גודל הגופים, הצבע שלהם, סוג הנורות ועל חומרי הגלם מהם נייצר אותם
  6. פונים למפעל או חנות, המתמחים בעיצוב גופי תאורה בהתאמה אישית

לסיכום, לתאורה תפקיד חשוב הן בהיבט העיצובי והן בהיבט הפונקציונלי של ביתנו, לכן שווה להשקיע בה מחשבה, זמן ויצירתיות.

תאורה לאירועים