רוצים להקים עסק קטן? הנה מה שאתם צריכים לדעת על מיסים

רוצים להקים עסק קטן? הנה מה שאתם צריכים לדעת על מיסים

הקמת עסק קטן הוא צעד די גדול ומפחיד, בעיקר כשאתם הולכים אל עבר הלא נודע. אך עצם החשיבה על כך, מקדמת אתכם צעד אחד קדימה. להיות יזם זה לא דבר קל וטעון בסיכונים. אם חשבתם על הקמת עסק קטן אתם בטח מכירים את הנתונים הסטטיסטיים המפחידים על כישלון עסקים קטנים. עבורכם, המוכנים לקחת את הסיכון, הפרס יחכה ממש בסוף הדרך.

כשאתם בוחרים להקים עסק קטן, אתם לא רק הופכים את עצמכם לאדונים של עצמכם, אתם מייצרים מקומות עבודה נוספים ותורמים לכלכלה המקומית. עם זאת, כל מה שאתם עושים לא יעבוד אם לא תדעו בדיוק איך להתנהל עם תשלום המיסים אותם אתם חייבים כחוק. האם אתם יודעים מהו תהליך פתיחת עסק מבחינת מס ההכנסה? האם אתם יודעים אם אתם עוסק פטור או מורשה? לא? המשיכו לקרוא ותגלו מה אתם  צריכים לדעת

כמובן, אם אתם לא מבינים במיסים ונכנסים ללחץ רק מלחשוב עליהם, אתם תמיד יכולים לשכור את שירותיו של עורך דין מיסים שיעזור לכם להגיש את כל המסמכים אותם אתם נדרשים להגיש על ידי מס ההכנסה.

פתיחת תיק עוסק

כאשר אתם מתכננים את פתיחת העסק שלכם, הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות הוא לפתוח תיק עוסק במס ההכנסה. תיק עוסק למעשה נותן לכם את האישור לסחור ולתת שירות לכלל האזרחים תוך פיקוח של מס ההכנסה על ההכנסות שלכם, הרווחים שלכם וההוצאות שלכם. עם פתיחת תיק עוסק תקבלו את תעודת הזהות של העסק שלכם מה שיעזור לרשות המיסים לעקוב אחר הפעילות שלכם.

מס ערך מוסף

לאחר פתיחת תיק עוסק, יהיה עליכם להתחיל ולשלם מס ערך מוסף. זהו מס הנגבה על ידי רשות המיסים והוא כלול במכירות שלכם. מס ערך מוסף עומד כיום על 17% ויצורף לכל מכירה שתעשו. חשוב שתזכרו שאתם בתחילת הדרך של העסק שלכם וייתכן ולא תדעו לעשות הרבה דברים אל מול רשויות החוק והמיסים. לכן, עורך דין מיסים יהיה הפתרון האולטימטיבי עבורכם. כמו כן, עורך דין שעוסק בדיני מיסוי מקרקעין יוכל לעזור לכם עם הנכס שלכם, אותו בחרתם להפוך לעסק שלכם.

למה מיסוי מקרקעין?

עסקים בארץ אינם מקבלים את אותו היחס שדירות או בתים מקבלים ועל כן כך גם מיסוי מקרקעין. כשעסק מתנהל אחרת מבית פרטי, יש לדעת את החוקיות המשתנה ואת המיסים אשר חייבים בחוק לתשלום. גם כאן, אותו עורך הדין שעוזר לכם במיסים האחרים יוכל לעזור לכם גם בתהליך מיסוי מקרקעין.

אתם חדשים בתחום, לא מוכרים ומכירים את התחום ואת כל מה שמסביבו וחובה בחוק. חלק מפתיחת עסק היא גם לדעת איך להתנהל בו ומי צריך ורצוי לקחת את שירותיו עבור הגנה טוטאלית לעסק החדש שלכם. אין פה עניין של מבוכה, אלא שימת ביטחון בידיו של מי שיודע.