מקלחון או אמבטיה

מקלחון או אמבטיה

המאמר באדיבות אדר פרזול

אחת השאלות שאנשים שואלים את עצמם לא פעם, כשהם עורכים בונים בית חדש או מבצעים שיפוץ בבית קיים, היא האם להתקין מקלחון או אמבטיה בחדר המקלחת. השאלה הזאת באה לידי ביטוי יותר בכל מה שקשור למבני מגורים, או במקרים מסוימים בבתי מלון והארחה, ופחות במשרדים שם בדרך כלל נהוג להתקין מקלחונים ולא אמבטיה.

בכל הקשור למבני מגורים, כאמור ישנן שתי אופציות עיקריות עבור כל מי שנמצא בתהליך של בניית בית חדש או שיפוץ בית ישן, בהיבט של בניית חדר מקלחת או חידושו של חדר מקלחת ישן. מצד אחד, קיימת אופציה להתקין אמבט כפי שאנחנו מכירים, וקיימת אופציה חלופית להתקין מקלחון.  במאמר זה אנחנו נסביר מתי נבחר בכל אחת מהאופציות הנ"ל.

צריך לומר, בדרך כלל החלוקה היא כזו, כשמדובר על מקלחת ראשית, אז מתקנים אמבטיה. מקלחת ראשית הכוונה לחדר בו גם הילדים מתקלחים, ואז מסיבות של בטיחות ונוחות עדיף להתקין אמבטיה בשביל שהם יוכלו לשבת בצורה נוחה ובטוחה בזמן שהם מתקלחים. כאשר מדובר בחדר מקלחת משני, למשל, לצד חדר שינה של הורים, בחדר מקלחת אשר שייך לאחד הילדים (בהנחה ומחליטים להתקין להם חדרי מקלחת משלהם), חדר אורחים או יחידות דיור חיצוניות, אז ברוב המקרים נבחר במקלחון. הן מטעמי עלויות והן מטעמי אפשרויות. סביר להניח שאם מתקינים חדר אמבטיה נוסף, אז הוא לא יהיה באותו גודל כמו חדר אמבטיה ראשי.

אז מה הבחירה הנכונה? ובכן שתי הבחירות הן טובות, הכל שאלה במה אנחנו רוצים להשתמש והיכן. אנחנו לא יכולים להתקין בחדר מקלחת ראשי איפה שאנחנו מקלחים את הילדים שלנו או שולחים אותם להתקלח, מקלחון רגיל. זה עלול להיות מסוכן. מצד שני, אנחנו לא יכולים להתקין בכל חדר מקלחת אמבטיה, זה מחייב אותנו לפנות שטח וזה לא אפשרי תמיד.

לפני סיום צריך להדגיש, יש יתרונות רבים בהתקנת מקלחון, בגלל החיסכון בשטח וגם בעלויות, מצד שני, אין ספק שזה הרבה פחות נוח והרבה פחות מפנק מאשר להתקלח באמבטיה רגילה שמותקנת במקום.