שיש למטבח – סוגים ועוד

חשוב לקחת בחשבון כי בחירת שיש למטבח צריכה להיות בחירה אסתטית ופונקציונאלית. כלומר, השיש חייב לשרת את האנשים המשתמשים במטבח לאורך זמן, להתאים לפעולות אותן הם מבצעים בחדר זה וכן להיות בעל אותו שיק של עיצוב שירשים כל אחד שיכנס למטבח ביתנו.

הבחירה של השיש

חשוב מאוד לקחת בחשבון כי אם עד לפני כמה שנים הבחירה של שיש למטבח הייתה מצומצמת והכוונה הייתה אך ורק לאבן שיש, כיום המצב שונה לחלוטין. כיום, מוצעים ללקוחות הפוטנציאליים סוגים שונים של שיש המיועד למטבח, משטחי עבודה המיועדים לחלל חדר זה, כמו למשל משטח קוריאן, משטחי נירוסטה, פורמייקה ועוד. חשוב לקחת בחשבון כי משטח העבודה חייב להתאים לדפוס ההתנהגות במטבח. כלומר, אם מדובר על אנשים שמבלים זמן רב במטבח למטרת הכנת ארוחות, קרוב לוודאי שיתאים להם משטח עבודה קוריאן או משטח נירוסטה, אך אם מדובר על רווקים שמבשלים מעט מאוד אם בכלל, קרוב לוודאי שיש ייצוגי אסתטי מכל סוג יתאים למטרה.

שיש למטבח- סוגים שונים

  • קוריאן- כאן מדובר על משטח עבודה מיוחד שנועד עבור המטבח וחלקים נוספים בבית. משטח זה עשוי מחומר מיוחד שמורכב ממינרלים וחומרים מיוחדים אחרים. שיש קוריאן חזק מאוד, מחזיק מעמד לאורך שנים, אינו דוהה, אין סכנה כי נוזלים יחדרו אליו וקל מאוד לנקות אותו. החיסרון היחיד (אך המובן מאוד) הוא שמדובר על משטח עבודה יקר למטבח.
  • שיש למטבח גרניט- מרשים מאוד ונשחק באיטיות. למרות כל זאת חשוב לדעת כי הוא אינו עמיד בפני כתמים.
  • עץ- מראה חם, כפרי ורומנטי. עד כאן הכל טוב, אך הדבר החשוב ביותר אותו יש לדעת הוא ששיש זה זקוק לתחזוקה מאסיבית, לא כדאי להניח עליו דברים חמים, הוא נשחק במהירות, לא עמיד בפני כתמים והרשימה עוד ארוכה.
  • נירוסטה- אמנם מתאים לשפים, אך לעיתים מקנה למטבח מראה קר ומינימליסטי. בנוסף, נשרט בקלות.

לסיכום, חשוב מאוד לקנות שיש למטבח שיחזיק מעמד לאורך זמן, שישרת אתכם בהתאם לדפוס השימוש שלכם במטבח וישתלב עם העיצוב הכולל של המטבח.

במאמר באדיבות חברת ליאוני המספקת מוצרי שיש למטבח, קוריאן, ופתרונות נוספים.